ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

21 Şubat 2008 Perşembe

BU KIŞ KENDİME TANIDIĞIM SON KAYIP İSTİKAKIMDI


kolonilerim içinde bahara çıkmayacağından emin olduğum çok zayıf bir kovanım vardı hatta başka kovanlardan buna takviye vermeyi bile düşünmemiştim son günlerde bu kovanımıda kaybettim ve böylece kendime tanımış olduğum kayıp istikakımıda doldurmuş oldum
toplam arı mevcudu bu kadardı balı va anası bu resimde görülmekte
bu resimde ise kovanın diğer çıtasında bal ve polen mevcudu görülmekte




1 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Asım abi koloni kayıplarında aşagı yukarı nelerden kaynaklandığı ortaya çıkmaya başladı.Birincisi ilgisizlik,kovanın varsa ilgileneceksin.Ben nedenlerini sitemde yazdım,son bahara gelmeden arı sıkıştırılacak,varroa mücadelesi yapılacak,bencede arının üst örtüsü bez olacak.arımızın yiyeceğide varsa bu kovanı södüremezsin.Saldım çayıra mevlam kayıra yok.En son edindigm bilgi bir çıta arının çok rahat kışlayıp baraha çıktığı şeklinde.Bu aradada arıcılığı öğrenmeye devam ediyoruz.