ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Mart 2008 Salı

kovanların boyanması

bu gün havanın güzel olması vesilesi ile son bahardan beri boyasız bekleyen kovanları boyama mecburiyeti hissettim kendinde biraz kurusunlarki kovanları değiştirecem temizlik maksadı ile aslında benim bütün kovanlarımın altı hemen alt resimdede görüldüğü gibi ya iki vida yada iki çivi ile tutuyorlar yani istenildiğinde çiviler sökülüp taban temizlenip tekrar takılabilir ben daha önce kovanlarımda TÜRK nevi bezir yağını incelterek kullanıyordum yıllardırçok iyide ama TÜRK nevi bezir yağı ince bezire nazaran çok geç kuruyordu ama evladiyelik oluyordu şu an kutusunu gördüğünüz verniği villanın birinde boya yaparken 4 yıl önce ev sahibi italyadan getirmişti 2007 baharında o evin içini tekrar boyamaya gittiğimbe teras dikkatimi çekti sanki yeni boyanmış gibi duruyordu adama bişey de diyemedim onu boyattırdında iç boya işlerine beni niye çağırdın gibi kalbimden geçiriyordum bir ara terasta bir şeye bakıyorduk demezmi adam nasıl o günkü gibi duruyor dimi oh dedim kendimce dedim abi o boyadan dolayımı dedi evet hemde tek kat boyadık başka bir şey sürmeden o zaman dedimki kendimce kovanlarda neden olmasın geçen sene karfurda gördüm hemde indirimde idi normalde 120 ytl idi 79 ytl den iki kutu almıştım birtanesi geçen yıl bitmişti


bunuda biraz kullanmıştım bu günde beş normal kovan tam takım. on tanede ruşet boyadım belki bir kaç tanede ruşet boyar kalan boya



kovanların hatta ruşetlerin bile altı bu şekilde çıkmakta yeni kovan yapmayı veya yaptırmayı düşünenlere tavsiyem


kurusunlarki nöbet değişimi sırası bunlara gelmekte aslında şu an dolu olan kovanların altıda iki çivi ile tutmakta ama o kovanlarada genel bakım yapmayı düşünüyom.
bu arada daha önce yayınlamıştım çiftleştirme kutularını ben bu yıl o kutularda ana çıftleştirme yerine ruşet kovanlarda yapacam o işleri şu an 15 adet var.35 tanede beykozdaki metin ustaya sipariş verdim bunların 10 tanesi benim etti 25 ruşet kovan o kadar anada yeter zaten bana bir kişi hariç bu yıl dışarıdan ana arı almayı düşünmüyom 2007 de ne kadar aldımsa hiç birinden hayır görmedim.

7 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi bizim grubun güzelliği bu işte. Her meslekten dostlarımız var. Teşekkür asım abi bu iyi oldu bende neyle boyayım benim yenileri diyodum tam.

Adsız dedi ki...

bu koruyucunun adı ney nerde satılıyo beziryağımı , markası nedir nerden bulabiliriz

kadıoğlu dedi ki...

adsız arkadaş adını görebilmeniz için cila kutusunun resmini koymuşuz oraya bezir yağı değil pinotex değil vernik hiç değil italyan menşeyli solvent bazlı cila ahşap koruyucu nalburlardan bulabilirsin anca.

Adsız dedi ki...

üzerine boya atmadan da uzun süre ahşabı koruya biliyormu arı sandıklarıma sürücem en iyisini en dayanıklısını araştırıyorum da yeni aldığım sandıkları onlarla korumak için

kadıoğlu dedi ki...

evet bu boyanın özelliği o astara gereksim duyulmadan ahşap üzerine direk 2 kat uygulanırsa uzun süreli koruma yapıyor ben o boyamadan sonra kovanlarımı henüz boyamadım ama benim kovanlar senede enfazla 3-5 kere ıslanırlar o da trakyada olduğu dönemlerde 1-2 ay içerisindedığer vakitlerde kesinlikle ıslanmazlar ama yağmur güneş altında kalırsalar bilemem

ali güven dedi ki...

S.a vernikli ahsap koruyucu ile kovanlari boyasam bi zarari olurmu ?

H Asım KADIOĞLU dedi ki...

ali kardeşim pinotex li vernik ilekovanlar boyanabilir tabiki iyice kuruduktan sonra arıya zararı olmaz.