ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

20 Nisan 2008 Pazar

pazar mesaisi

bu gün pazar oluşu münasebeti ile çalışmakta olduğum kasabaya usta milleti girişi yasak bu vesile ile günümü arılıkta geçirme fırsatı buldum.iyide oldu bütün kovanlarımı tektek inceledim geçen haftaya nazaren gelişeceklerine dahada geri gittikleri izlenimleri edindim.geçen hafta 8 9 çıta olan arılara bu hafta kat koyarım düşüncesinde idim bu hafta arılığa girdim saat 10 gibi idi hiç hareket yok sanki orada 15 kovan yokta sadece 3 - 5 kovan var gibi hareketlilik var tek tek açmaya başladın kovanlarda tarlacı arı mevcudu sanki yoktu içerdeki arılar ın geneli daha uçuşa çıkmamış arılar tahminimce arılık cıvarları villalarla dolu ya villacılar ilaçlama yaptılar tarlacı arılar telef oldular gibime geliyor 15 kovandan 5 tanesini yeniden ruşet kovanlara aldım arı mevcudu çok düşmüş.


ilk 10 kovanı kontrol edip bitimiştimki.misafir kovanları alan abimiz geldi. misafir kovanları dün gece yerlerine götürüp yerleştirmiştik diğer beş kovanımı sonraya brakıp onlara bakım ve iç düzenlemesine gittim.kendi kovanlarımı körüksüz maskesiz sadece atletle kontrol ettim hanım kızıyor hepsi birden uçarsa ne yapacan diye resim çekmeye bile yanaşamıyor geçen hafta verdiğim temel petekleri bazıları ışlemiş yavru atmış bazıları ise dokunmamış bile



bu kovana rahat kat atama düşünce sinde idim bu hafta ne yazıkki umduğum olmadı. bütün kovanlarımı bu şekilde kontrol ettim 1 tane ısırmadı




akşam yerlerine götürdüğümüz bu iki kovan kontrollerinde ellerim davul gibi şişti aslında bu resim daha önce yayınlanmıştı yeni yerlerine gittiğim de makineyi evde unutmuştum hanım sonradan arılığa geldide makineyide getirdi arılıkla evin arası 4 km.
bu arada geçen hafta 4 tane kiralık daire içini donatıp kiraya hazır vaziyete getirdik hayırlısı olur inşallah





hanımla oturup yemek yerken tak tak sesler gelmeye başladı sanki birileri iki taşı birbirine vuruyordu sesin geldiği yere doğru gittim birde ne göreyim bizim yazlıkçılar 3 tane olmuşlaren geride olan ortada olana gerilip gerilip vuruyor.
işlerim bitince yorgunluktan birde yemeği biraz fazla kaçırdım her halde üzerime bir ağırlık çöktü uzanıp istirahat etmeye yer aradım en uygun yer burayı buldum bayağıda uyumuşum




1 yorum:

muratakın dedi ki...

Asım Bey:
o dört yazlıkçıda davetiyen varmı?