ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

25 Nisan 2008 Cuma

sosyete orman gülü (komar)

işe bakın ya karadeniz ormanlarının meşhur ağacı ve karadenizli arıcının vazgeçilmez bal kaynağı artık sosyeteleşti istanbulda villa bahçelerini süslameye başladı

bu iki fidan henüz açmamış olanlarha bu arada salih abi sana bahsettiğim bu değil bu hazineyi yeni buldum






şü güzelliğe bir bakın istanbula gelince değişik renklere bürünmüş




aha bu karadenizinkinin aynısı





bu ise benide unutma dercesine iki renge bürünmüş esas olan zehirli balı ve poleni olan sarısı yok aslında buranın iklimi onun yetişmesi için daha uygun ama aslında evin bu köşesi güneşi görmüyor gibi bişey birde devamlı belirli saatlerde otomatık sulanıyorlar yağmurlama sistemi ile. bir hafta önce yine bu sitenin başka bir villasına olabileceğinin en büyüğünü getirip diktiler bir kaç metre uzağından bir kaç resmini çektim ama makinanın hafızasını doldurmuşum sidiye yüklettirdim ama henüz almadığımdan onu görüntüleyemedim


bu bün işim erken bitince arılığa gittim saat 16 cıvarlarıydı hava bayağı soğuktu arıların üstünü tam açmadan şurup verdim. suluklarında su kalmamış sularını doldurdum hava soğuk olmasına nazaren su taşıma faaliyetleri olanca hızıyla devam ediyordu epeyce zaman geçirdikten sonra eve dönüşe geçtiğimde arılığın üst tarafındaki evin bahçesinde 2 akasya ağacı var çiçekleri dikkatimi çekti oysaki akasyalar mayıs ortalarında açardı. kestanede haziran gelmeden açarsa yandım arı mevcudüm çok düşük. ama akasya çiçekleri önceki yıllara nazaran çok seyrek.

Hiç yorum yok: