ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

21 Mayıs 2008 Çarşamba

20 ÇITA ARIYA ANA KABUL ETTİRME

cumartesi günkü kontrollerimde 20 çıta olan bir kovanımın üstunu açtığımda büyük bir gürültüyle üstüme saldıran kovan beni şaşırttı daha önce bu kovanımı atletle açıp konrol ediyordum bir kaç öpücük aldıktan sonra maskeyi giydim bakarım ki içinde açık tek bir lavra dahi yok sadece birkaç ana memesi toplam sayısı100 u geçmeyecek kadar kapalı yumurta ana memelerinin çoğunu kestim 2 tane brakacaktım kaza ile tekinide zedeledim kötüsü kaldı o şekilde kapadım çünkü trakya yolu vardı ufukta .
pazar günü öğleden sonra arılığa geldiğimde 20 çıtalı bir arıya ana kabul etirmek mümkün olması çok zor olan bir şeye karar verdim öteki memeyide kestim anayı kafesledim çiftleştirme kutusundan yumurta atmış ve henüz yeni sütlenmişti yumurtaları. bir kaç arıcı dostumu arayarak bilgi edinmeye çalıştım çünkü daha önce bir kaç kez denemiştim sonuç başarısızdı arı bakanım dediki anayı koy üstune kafesle arıyada şurup ver kafeste iken ertesi gün sal anayı ve ana dahil olmak üzere bütün arıları şurupla fısfıslayarak ısla ve kapa aynısını uyguladım pazartesi günü işte akşam saatleri olmak bilmiyordu bir türlüsaat 17 gibi gittim arılığa açtım kovanı arıya huzur gelmiş saldırganlık bitmiş o uğultu sesi kaybolmuş yinede bakalımgözümüzle bir görelimde ukte kalmasın içimde allahım 19 çıta bitti ana yok son çıtaya sıra geldi duvartaraftan başlamiş yumurtlamaya bile sessizce kapayıp çok şükür 20 çıta arıyada ana kabül ettirebildik.sayın ALİ TÜRK e vermiş olduğu bilgilere çok teşekkür ederim.

Hiç yorum yok: