ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

3 Mayıs 2008 Cumartesi

İSTANBUL DA BİR LAZ ARICI DAHA



benim arılığın yakın cıvarında ki arıların sahibi KEMAL BÜYÜK abim in arılığına ziyarete gittim bu gün sanki kendimi RİZE PAZAR 'a gitmiş hissettim. abimizin yanında bulunduğubu kovan ilk oğulu bu seneki geçen pazar günü baktığımda dölsüz ana dolaşıyordu içerde bu gün baktım ana yok yanlız bir ana memesi var onunda içinde lavra iken ölmüş bunu var zanneden arılar diğer anayı kesmişler bu saatten sonra tekrar günlük yumurta verip ana yaptırtamayacağımız için mecbur kaldık döllü ana vermeye kendimin içinde bir çıta dahi arısı olmayan bir arım vardı onun anasını ana kutusu ileona trasfer ettik bende kalan arıları çiftleştirme kutusuna silkeledim dölsüz anayıda koydum kafesle üstüne akşam üzeri başka bir çiftleştirme kutusuna sarmısak sürerek biraz daha uçuşa çıkmamış arı silkeleyerek anayıda serbest braktım bir saat
kadar sonra kontrol ettim inanın o kovanın öz anası olsa belki o kadar rahat gezinmezdi




yeni adıyla ALÇILI eski adıyla HAÇKUN lu kemal BÜYÜK abimizi arılığı o kadar sakın sessiz bir yerki insanın içi huzur doluyor istanbulun gürültü kirliliğinden uzak sadece kuş ve arı sesi.




laz arıcı olurda kara kovanları olmazmı

saats
burası mısır tarlası iken bu kulübede domuz mısırları yemesin diye nöbet tutulurdu şimdilerde ise mısır ekımı yapılsa bile ihtiyaçtan dolayı değilde maksat hasıl olsun külübede yanlızlığa terk edilmiş

bu arılar aynı tarla içinde yine rizeli arıcı dostlarımıza ait bu resim arılığın bir bölümü

bu resimde diğer bölümü

3 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

İstanbulda böylesine ormanlık alanlar nerde kaldı acaba ; doğal bitki örtüsünü görünce bayıldım gerçekten.süper bir yer...

Unknown dedi ki...

Asım abi RİZEliler bu ülkenin temel taşıdırlar,hangi sektöre bakarsanız mutlaka birçok başarılı rizeli vardır,bu spordada,siyasettede ,arıcılıktada görülmekte,rizelinin yapmadığı tek şey devletine karşı olan oluşumların içinde hiç bir zaman olmamaktır.abi işlerinde başarılar dileklerimle ,Allaha emanet ol.

Adsız dedi ki...

b�lge ayr�m� adam ayr�m� yapma