ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Haziran 2008 Salı

arılığımda son durum

bu yıl trakya oğulları arılığın dolup taşmasına vesile oldu ilk bahara 14 kovanla çıkmıştım 7 adet kokoni daha satın alarak sayıyı 21 e çıkardım gelişmeyen kovanları birleştirerek sayıyı 10 un altına indirdim geçen yıl satın almış olduğum kornıyıl melezi ana çok enteresanıma gitti kıştan 3 çıta ileçıktı ne kadar besleme yaptımsa bir türlü gelişme gösteremedi hemen yanı başında anası 2006 model olan 7 çıtalık arıyıyla birleştirdim. ana arıyıda sahte anaya giden arrısı olan bir abinin kovanına arıyı silkeledikten sonra gelen arılarar hiç kafese koymadan direk olarak kovanı silkelemeden önce kovana iyice sarmısak sürdü ana arıyı kapalı yumurtalı çıtanın üzerine braktı ve arıyı götürüp uzağa braktı gelen arılar sorunsuz kabullendiler anayı ben hayret içinde kaldım o analı kovan şimdi 20 çıta trakyaya gidersem 3. katı koyup götürecem diyor arıcı dostumuz. bir alt resimde ok işareti ile gösterilen kovana 7 çıta arı ilave ettiğim halde 1 ayı geçkin bir sürede artacağına aynı 1 ay önce ilave ettiğim zamanki durumuna geriledi anlaşılacağı üzere ticari ana üreticiliği işin içine para girdiği zaman familya yani soy önemsenmiyor yine geçen yıl başka bir ana arı üreticisi arkadaşımızdan aldığım analar keza aynı 10 un üzerinde ana almıştım sadece bir tanesi kaldı onun durumu mükemmel diğerleri kışa bile giremediler hatta bir kaçı geçen yıl bu dönemde kestane balının tam hızlı zamanında kovanı terk ettiler. en alt resimde ise halen 6 çıtada olan kornıyıl melezinin iç ler açıcı durumu gözükmekte kara kovanın hemen sağındaki çift katlı kovan koçulludaki öğretmen arıcı dostumdan aldığım oğul arı anası dölsüzdü döllendi geldi ve şu anda 15 çıtanın üzerinde arısı var sadece ana döllendikten sonra 3 kez 2 şer su bardağı şurup verdim şu anda altteki resimlerde görünen tek katlı ve ruşetlerdeki arılar ok işaretli hariç hepsi trakya oğulu bir kaç tanesinide diğer kovanlarla birleştirdim en önemliside çiftleştirme kutularındaki arıları o oğulları kutulara taksim ederek elde ettim böylece ana ihtiyacımızıda temin etmiş olduk esas mesele henüz janter takımının almanyadan elime gelmeyişi trakya dönüşü bütün anaları sıfır kilometre yapmaya çalışacam tabiki damızlık konumunda olanlar hariç


2 yorum:

muratakın dedi ki...

Asım Bey:
Siz arılara üçüncü katı koyacağım diyorsunuz.
Bunun yanında bu gidişle arılığada üçüncü katı atarsınız yeriniz kalmamış.

ariciahmet dedi ki...

Asım kardeşim busene bizdede şimdilik iyi bir durum yok ama Allahtan ümüt kesilmez bizler nelazım geliyorsa yaptık gerisi mevlaya kalmış verirsede vermesede şükrederiz o bizleri bizden daha iyi bilir.