ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

29 Haziran 2008 Pazar

artık hasat zamanı

bu gün saat 7 de karkarak trakyaya beraber arı götürdüğümüz arkadaşımın birisimin bal hasatını yapmak üzere onun arılığına gittikdaha sonra öteki arıcı hocamız da geldi maskeleri giydik ya allah ya bismillah başladık hasta konu ile ilgili resimler mevcut ama dostumuz yayınlamamızı istediği için resimleri koymadım sonuçta 20 cıvarı katlı kovanı vardı fakat bu sayıya rağmen bal yok denilecek kadar azdıbirde ana ızgarası kullanılmadığı için ballık yumurtalık tamamıyla yavru doluydu birde arı çok hırçındı hırçınlığa aldırmadankovanların ağızlarını daralttılar ve hasata devam edildive neticede 17 gibi burada hasat ve süzme işemleri bitti burası orman içinde bir yer olduğu için temizliği yaptık malzemeleri ve balları traktöre yükleyerek eve döndük eve geldiğimde saat henüz 18 olmamıştı taksi çağırarak tenekeleri ve evden arılığa götürmem gereken leri yükledim doğru arılığa arıların sükünetine bakarak birkaç kovanı hasat ederim düşüncesi ile başladım hasata kestane balı başlamadan önce 13 adet kovanım katlı idi mükemmelde mevcutları vardı çevredeki villaların bağ bahçe ilaçlamalarından belediyenin sineklerle mücadele maksadı ile havaya püskürttüğü ilaç sayesinde bazı kovanlarda mevcut çok eksildi katları sökmeden araya bez koyarak arıları kuluçkalığa indirdim

bu vesile ile katlı diyebileceğim 8 kovanım kaldı bunların 5 inin hastını yaptım koydum depoya 50 çıta bal hasat ettim kuluçkalıklara dokanmadan sadece ballıktakileri aldım şunu söyleyim ana ızgarasının çok büyük faydasını gördüm daha önceki yıllarda hiç kullanmamıştım çıtayı çekiyorduk yavru koy ötekini çek yavru yok al oysaki gözün kapalı al. çıtayı ızgarayı koyarken sadece kapalı yavrulu olanları kuluçkalığa çıkarmıştım ali abim de geç kalmadınmı koymaya demişti ama yinede geç değil bayağı işe yaradı
5 kasa balı geç saatte tekrar üzerine konan arıları uçurarak yarından sonra süzülmek üzere depoya yerleştirdim nasip olursa yarın sabah yine 7 de temel emicemin ballarını hast edecez zaman kalırsa benin geri kalan kısımları hallederim bu yıl bal rekortesi iyi değil diyordum ama yinede güçlü kovanlarda yinede durum iyi helede daha önce 20 çıtalı diye yayınladığım kovan henüz ana yumurta atmaya başladığı 1 hafta olmadı o kovandan rahatlıkla bir teneke den fazla bal vardır
bu arada kara kovanda olan temel emicemin oğulunda işler yolunda bir gün ara ile şurup verilince dalaklar büyütülüyor yeni dalak ise belirgin hale geldi

1 yorum:

Unknown dedi ki...

sevgili asım abicim hadi yine iyisin kestane balı senden bu yıl.

Yalnız bi ayrıntıyı belirtmek isterim ballı çitaları arıdan alır almaz makineye çekmek daha uygun olur çunki bal soğudumu zor süzülüyor. kolay gelsin.