ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

27 Temmuz 2008 Pazar

eveeeet böylece bu yılki trakya macerasının sonuna geldik

eveeeet böylece bu yılki trakya macerasının sonuna geldik sayılır bu hafta sonuda kemal abinin sağım işini hallettik böylece işimiz bitti bu yıl zaten arı kuşlarıda geldiler arı kuşlarına nazaren bu yıl sarıca arılar daha revaç talar inanın o kadar varki bulunduğumuz mevkide arılarımız birazdaha kalırsa orada belkide boş kovan geri getirebiliriz aağı yukarı 50 ye yakın kovan var orada her kovanın önünde onlarca sarıca var bu arada kemal abi 2 sarıca kolonisini gece toptan imha ettiği halde kovan önlerindeki sayılarında eksilme olmadı önceki yıllarda küçük sarıcalar sağlam arılara müdahale etmiyorlardı oysaki bu yıl kovana girmek üzere olan arıları havada kapıyorlar. kemal abi işleri bitirdi ya nasip seneye diyor.

kemal abi işi bitirdi zaten balları cumartesi aldık kovanlardan gecede saat 02 ye kadar süzme işini yaptık jeneratörle bu günde kovanları dönüş için hazırladık kovanları önceden süzmüş olduğum çıtaları kovanlara taksim etmeden katla birlikte olduğu gibi koymuştum çünkü o zaman benim arılar o kadar huysuzduki kemal abinin şu an oturduğu yerde bile bizi oturtmuyorlardı neyseki bu gün eski huysuzlukları yok .işimiz bitti yorgunluk çayını içtik gitmeye hazırız
arıların katlarının içlerini düzenledim bir çoklarında yavru oluşu sebebiyle balını alamadıklarım var 3. katları söktüm katsız olanlara taktım birde bu yıl buraya geldikten sonra 3 tane oğul yakaladım bu oğulların anaları dölsüz idiler 3 de döllenme uçuşundan geriye dönemediler ve bunlara yeniden ana vermek zorunda kaldım mevcut leri olabildiğince iyi olduklarından dolayı hatta bunlardan biri 10 temmuz tarihindeki yazımda recepali abinin bana verdiği oğul bu oğulun anası olmayışından 7 çıta bal yaptı ve mühürledide 4 tanesine el koydum ana verdim bir çıtada açık ve kapalı yavrulu verdim şimdi son surat gelişmekte. birde aklıma gelmişken belirteyim kış aylarında koloniler sahte anaya gitmediği gibi yoğun bal akım dönemindede sahte anaya çok gitmekteler
bulunduğumuz mevkide ayçiçeği tarlaları ndaki bal akımı bitti gibi yeni açmış bir kaç tarla varsada arılar bu sabah daha önce hiç konduğunu görmediğim bu dikenli çiçeklerden polen almaya başladılar bu çiçeğin 3 türü var
yeşil olanı ve üzerinde arı
mavi olanı birde aynı bitkinin sarı olanı var ama bu bizim arılığın etrafında yok bu yüzden resimleyemedim
bu çiçek sabahın erken saatlerindeaçıyor ve arılar sabahın ilk polenlerini bu çiçekten topluyorlar adeta yarışıyorlar bu çiçek üzerinde ilerleyen saatlerde hiç açmamış gibi kapanıyor. ..... ... ... bu çiçekte arıların sıkça ziyaret ettikleri mekanlardan biri ne yazıkki resim çekeceğimi anlamış olmalılarki kimse uğramıyor..... ..... ....bu insan süsü verilmiş ağaç ise ıssız yerin korkulu rüyası hemen su yolumuz üzerinde sayılır ilk bakışta sanki birisi oturuyor gibi hissediliyor alışana kadar epeyce ürperdim.

Hiç yorum yok: