ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

15 Temmuz 2008 Salı

çiftleşmeden yeni dönen ana

çiftleştirme kutularındaki anaları yumurtaları kapandıktan sonra aldım ve kutuları oluruna brakmıştım hatta gerçek ana ile sahte ana yumurtlama işini beraber yürüttüler bir süre bende sahtenin yumurtalarını kimi kapanınca kimi kapanmazdan ısrarla aldım zaman geldi anayı almak zorunda kalınca kutuyu oluruna braktım birde diğer arıları götürünce pek arılıkta işim kalmadı aslında kara kovanda olmasa hiç uğramaz olacaktık kara kovan sayesinde onlarada ara sıra göz atar oldum üç adet çiftleştirme kutumda arı mevcudu var sonuncusunun anasını alalı henüz 10 gün oldu öteki ikisi ise 20 gün cıvarında anaları aldıktan bir hafta sonra baktığımda hem ana memeleri vardı hemde sahte ana yumurtaları 10 günden fazladır hiç bakmamıştım bu gün bir bakim dedim şunlara baktım birine ana yok bir ara kovana girip çıkan ana dikkatimi çekti baktım yine yok meğer kovan tanıma uçuşlarında. makine elimde diğerine gittim son anda kovana girerken son anda resimledim onlarca resim çektim çıtaları çıkarıp ama hiç biri istediğim netlikte olmadı

Hiç yorum yok: