ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Ağustos 2008 Pazar

dikkatimi çeken bir kaç konu

.....cuma günü arılıkta olduğum sırada eşek arısının arılık etrafında uçtuğunu gördüm depoda fara için yapışkan sürmüş olduğum lehvayı dışarı çıkarıp braktım dün yani cumartesi üzerinde 4 tane eşek arısı yakalandığını gördüm aslında yapışkanlı plaka kıştan kalma üzerine benden başka birde fare den başka her şey var
.....bu kovan kemal abinin başka bir kemale sattığı oğul anasını bulamamışlar bize anasız kovanı sattı diye duyumlar alınca bende satın alan kemalin evinin boya işlerini yapıyordum birde ben konrol edeyim dedim dedim kovanı baştan sona 2 kere konrol ettim anayı bulamadım ama günlük yumurta inci gibi dizilmiş üçüncüde çıtaları kontrol edip boş kovana dizmeye başladım ta ki son bir kaç çıtaya gelinceye kadar kovanın musluğu dikkatimi çekti kış gelmeden musluklar içerden kapatılmış resimlerken ana arıda yerde dolaşıp durmakta idi kemale gösterdim ancak inandı yoksa kovan sahibine geri dönüyordu
.....ağaç kovuğunda yaşayan arı kolonisi ziyaretlerine giden yabancı konuklarını önce etkisiz hale getirip ilerisi için koku v.s oluşturmaması için propolisle mumyalanış şekiller görülmekte
.....ağaç kovuğundayaşayan koloninin misafirlerine yapmış oldukları mumyalamalardan bir diğeri
.....temel emicemin amerikadan getirdiğini söylediği arı otları bizim naneye benzer fakat onun gibi kokulu değil birde çok yıllık kışın kuruduğunu zannedersin ama bahar gelince kökten bir çok sürgün çıkmakta birde bayağı sürmekte çiçek olayı.bunun yanında günün her saatinde arılar mevcut çiçeğin üzerinde
.....bu arada temel emicemden alınıp kara kovana konulan oğulda duraklama devri başladı gerki 15 günden fazladır beslemede yapmıyom ama sondan bir önceki dalakta bal stokları o günden beri aynı durmakta oysaki akşam saatlerinde süper faaliyet var kudret yada diğer adıyla salgı balı akımı mükemmel diğer kovanların bir çoğuna yalanmak için koyduğum çıtalar neredeyse dolmak üzere hatta mühürlenen kısımlar bile mevcut.

Hiç yorum yok: