ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

11 Ağustos 2008 Pazartesi

HAYBEYE TALİM VE EŞEK ARILARI

dün akşam saatlerinde silivriden tlf geldi 50 cıvarında çalıntı olduğu sanılan ve hatta içlerinde seymenli arıcıların kendilerinin olduğunu tespit ettikleri kovanlarda olunca benide değirmen köylü arkadaşlar tarafından arandım kovanlarının çalındığı yerin yanı başında kovanlar var gel bak seninkiler varmı diye dün akşam gidecektik gidemedik bu sabah hareket ederek gittik fakat benim kovanlarımın olmadığını görünce resim çekmek dahi aklıma gelmedi kovanlar değişik şekillerde bir çoğu temel petek yapısı lehvaları üzerinde hepside beyaza boyanmış. değirmen köyün bekçisi ile gitmiştik birde beni dün seymen köyden mustafa abi ihtiyar heyeti üyelerinden biri aramıştı onu aradım benimkiler yok dedim jandarmaya git dedi bizimde o kadar zamanımız yoktu dönüp geldik istanbula.silivriye hareket etmeden önce çalıştığım eve benim arılık yakın olduğu için arılığa uğrayıp iki plakaya fare yapışkanı sürdüm braktım arılık cıvarında iki plakada 10 un üzerinde eşek arısı bir kaç sarıca v.s yakalanmışlar
kemal akyılmaz ın arılığında kurduğum eşek arı kapanı dün akşam geç saatlerde bu tahtaya fare yapışkanı sürerek çalışmakta olduğum evin sahibi kemal in arılarının yanına koydum bu sabahki durum bu bu çekimi yapıp geri giderken evin çatısından eşek arılarının girip çıktığını gördüm.yarın tekrar resimlerim son durumu nasip olursa.değerli arıcı dostlarıma tavsiyem eşek arıları şimdi şimdi piyasaya çıktılar bizim buralarda belki başka yörelerde daha erken çıkmış olabilirler önlem alınmazsa bir eşek arı kolonisi birkaç arı kolonisini söndürmeye yetecek güçtedir NOT fare yapışkanı haricinde ciğer balık tavuk ve ürünleri kullanmanıza gerek yoktur kullanıldığı taktirde kuş, kedi v.s yakalanması muhtemeldir bu ilacın eşek arılarını çekici özelliği yeterlidir.

1 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

ARICI DOST;EŞEK ARILARININ YURDU ANTALYA.GEÇEN YIL ÇOK UĞRAŞTIRMIŞLARDI.ŞİMDİ SENİN ÖNERDİĞİN METODU DENEYECEĞİM.SONUÇ HAKKINDA BİLGİLENDİRİRİM.ÖNERİNE TEŞEKKÜR EDERİM.ARICI 07 HayatiİNAL.ANTALYA