ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

8 Eylül 2008 Pazartesi

3 yıl aradan sonra yeniden pürende arılarım

üç yıl öncesine kadar her yıl götürdüm arılarımı pürene ama ali abinin de dediği gibi bende sanal ortam arıcılığına başlamadan önce sadece arıcılık yaptığımızı zannediyorduk halen daha öyleyizya hiç bir sene püren balı görmedik daha niye pürene götürüpte masraf yapalım düşüncesinde idim gecenin yorgunluğu ile arıların çoğunu indirdikten sonra resim çekmek aklıma geldi. ama şuda bir gerçekki o yıllardaki kayıtlarıma bakıyom hiç zahiyat vermemişim oysaki 2006 ve 2007 de onlarca kayıp vermişim demek oluyorki arı pürenden sonra kışa çok güçlü girdiği için zayıhat riskı ortadan kalkıyor bu arada kasım ayında birde koca yemiş var zaten bu balla arının kışlaması bam başka.tabiki benim gibi varova üretim çiftliği kurmazsan hayırlısıyla pazar gecesi saat 22 den sonra şöför hariç yanıma bir yardımcı alarak arıları kapatıp arabaya yükleyip gece saat 0 2 de paşa köy merası denilen yere ormanın içine indirip braktık 24 adet koloniyi yeni oluşturduğum kolonilerim ise 6 tanesi kabul ettiler anaları yumurtlamayada başladılar ankaralı kızlar biri kesti anayı yerine başka ana verdim henüz daha kafeste. diğeri ile başım dertte kekli kısmını açtım kekten bir dirhem dahi almamışlar çarşamba bününden bu güne kadar 3 kere birer gün ara ile saldım anayı çıtanın bir yüzünde güzel rahat diğer tarafa geçtiğinde ananın üzerine çullanıyorlar alıp tekrar kafesliyorum bilindiği üzere son yumurtadaki yavru çıkmadan arı sahte anaya gitmez halen çıkmamış yumurtalar mevcut. önerilen yöntemi uygulayalım yarın .bakalım ne olur paylaşırız yarından sonra inşallah.
içinde ana olması mümkün değil çünkü iki kere ana memelerini bozdum ramazan dolayısıyla arı sütü yiyemedim zayi etmemek maksadıyla renkli şişenin içinde biriktirerek bal ile karıştırdım arıcının evinde bulunması gereken ilaçların en önemlısi ve en doğal olanı.bu arada yani yarın eskişehirden yusuf abinin tavsiyelerini uygulayacam bakalım kabul ettirebilecekmiyiz. nasip olursa birde bu arada dağ güzeli ana arımız olacak inşallah hayırlısı olur.
bu arada temel emice oğulu olan kara kovanda ilerleme tamamen durdu ne kadar şurup verdiysem peteklerde ilerleme durdu onuda götürdüm pürene bakalım durum ne olur ama henüz pürende en ufak kıbırdama yok birde kara kovanı olduğu gibi sac sız şekilde braktım oraya bir taraftan yağmur yağmasını istiyom bir taraftanda örtene kadar istemiyom.

Hiç yorum yok: