ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

6 Eylül 2008 Cumartesi

basit ve pahalı şeylerle varova mücadelesi olanaksız bu benim görüşüm

kaliforniyalı nane hemen hemen üç ay arıların emrine abade sulandıkça üzerinden çiçek hiç eksik olmuyor günün her saatinde arı mevcut üzerindenasıp olursa seneye daha geniş alana ekim yapacam yaprak ve çiçek olararak naneye benzemekte fakat çiçek ve yaprakta koku yok.
böylesi ne görülmüş nede duyulmuş yarın akşam nasip olursa arıları funda(püren) e götürecem iş dönüşü arılığa gidip kovanları hazırladım dün akşam oksalik vermiştim bir kaç tanesinin diplerine baktım öyle kayda değer varova döküntüsü yoktu hazırlıkları bitirdikten sonnra zaman oldukça geçde olmuştu iftara 45 dakika kadar kalmıştı kabul edilen ananın birine bir bakim yumurta atmışmı diye kontrol ettim epeyce yumurta atmış kovanın dibi gözüme ilişti karartılar vardı iyi baktım aman allahım olamaz bötle bir şey oysaki böldüğümde bay varol un plakalarını asmıştım çıtalar arasına
arıdan çok varova var zaten bu ruşet kovanda üç çıta arı var üç çıta arıda bu kadar varova varsa diğerlerini düşünemiyom artık (oksalik asit ile bu hilletten kurtuldumsayılır)2 kere daha yapabilirsemişlem tamam sayılır.
bu ruşetleri biraz bakıma tabi tutup daha sonra pürene götürecem nasip olursa
pürene gitmeden önce arılıklarımdaki son durumlar

5 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi maşallah varova üreticisi arıyorduk,yakınımızda varmış::))

Abi diğer kovanlarındada vardır,ama bu kovanları böldüğün için bunların tarlacıları yok ve varovaları dışarı atacak elaman olmadığı için böyle kalmış.

Diğer kovandaki tarlacılar düşeni atmışlardır dışarıya.

Unknown dedi ki...

sayın bakanım sen diyorsan doğrudur

Beekeeper Hasan dedi ki...

Asım bey bu varooyu hangi ilaç döktü açıkçası ben tam anlıyamadım. bayvarolmu yoksa oksalik asitmi. Sodnucu yazarsanız memnun olurum. Kolay gelsin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hasan bey oksalik asid döktü bu varovayı.Bir gün önce verildi,ertesi akşam sonuç bu.Burada bir şeyi açıklamak istiyorum,yukadra degindim ama tam açıklanmadı.Asım abi diyorki diger kovanlarda bu kadar varova yok .Bu resmi çekilen kovan hem zayıf hemde öteki kovanlardan bölme yapılmış.Bunda varsa onlarda akşama gidildiginde neden varova görülmedi diyor.

Arılarınız başında kalırsanız gece inceleyin.Atılacak ne varsa gece musluga arılar yığar.Sabah işe giden bir parça alır gider.Asım abi diyorki diger kovanlarda bu kadar varovva yok derken işin burasını atlıyor.Bu bölmeler yeni ve işe gidecek tarlacıları yok,çöplerde içerde kaldı.Bu işler sabahın çok erken saatlerinde biter ve çogu arıcı bunu farkedemez.

Eski kovanlarda ise,işçiler dökülen varovaları alıp attılar,hatta havalandırma yaparken bile savrulur giderler çıkışa yakın olanlar.

Unknown dedi ki...

Asım abi kullandığn ilaçların hangisi acaba döktü varoayı,önce araya astığın plakalarmı ,yoksa asitmi bu konuyu biraz aydınlatmanı rica edecem ,bilgi için teşekkür ederim.