ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Ekim 2008 Cumartesi

dağ güzeli ve kaliforniya güzelleri

dağ güzelio kadar hızlıki geç kabul edilmenin acısını çıkaracak gibi.bu kovanadadiğerleri gibi ankara kazandan gelen analardan vermiştim çok uzun bir süre kabul edilmedi kafesledim iki üç gün sonra saldım sıkıştırıldıbu olay bir kaç kez tekrarlandı sonunda kekli kısmını açarak kaderine terk ettim bu süre yaklaşık olarak 15 gün devam etti 2 gün sonra kontrol ettim ana yok o günde yüsuf gürbüz abimizden dağ güzeli ana bana ulaşmış oldu ana yı olduğu gibi koydum kovanın üzerine çünkü öncelikle arı ilave etmem gerekirdi fakat arılardan 1 çıta arı çekemedim bir türlü o tarıhte mecburi kekli kısmını açtımkoydum üzerine gariplerim anasızlıktan bi çare olmuşlar çıkardılar anayı hatta yumurta bile atmış garıbım ama bu mevsimde onları ısıtacak mevcut yok.
kabul edilişinin 3. günü çok güzel ful yumurtalı bir çıtaya rastladım paşa köydeki arıları kontrol ederken tesadüf ya anada bu çıtada geçirdim kuluçkalığa arıları ile koydum ruşet kovana geç saatte geldim arıların olduğu yere o arıyı normal kovana aldım üzerine sinek teli koyarak kat koydum ertesi gün işe olmam vesilesi ile geç saatte gidebildim arılığa kapağı açtım arı acaip sıkışmış uçan arıların bir çoğu üzerime pisledi alteki arıyı aldım yeniden ruşet kovana üsteki çıtayıda indirdim aşağı kapadım iftara yarım saat kaldı beklesem bir türlü beklemesem başka türlü 10 dakika sonra açtım baktım sarmışlar anayı aldım kafesledim kekide doldurdum üst kısmınıda açarak braktım.
çok kısa bir arada kontrol ettim baktım ana çıkmış dolaşıyor hemen kapadım hatta kek koymayı bile unutmuşum arife günü depoda nasıl girmişlerse bir süru sarıca pencere kısmına sinek teli takılı orada patinaj yapıp duruyorlar bakındım köşede kek duruyor ona gelmişler gidemiyorlar aldım koydum dağ güzelinin kovanına ama ben teşfik istemem dercesine 3 çıtada arıların işgal ettikleri yerlerde yumurta var.

temel emicemin kaliforniyalı çiçekleri halen iş başındalar 3 ayı geçkin süre devam ediyorda üzerinde arı resimlemek anca aklıma geldi seneye nasip olursa daha geniş bir alana ekmeyi düşünüyom nasip olursa.

Hiç yorum yok: