ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

12 Kasım 2008 Çarşamba

KIŞLAYA DÖNÜŞ








8 eylülden bu tarafa püren ve koca yemiş için paşa köy merasına götürdüğüm kovanlarımı bu gece kışlalarına geri getirip yerleştirdim kovan ağırlıklarına bakarsan genel durum iyi gözükmekte bunun yanında çok kötü olanlarda var tabikovanların katlı olduğuna bakmayın katlar arasında örtü var sadece 4 tanesi hariç. orada katları sökmüştum katları tek olarak getirme imkanım olmadığı için üzerlerinde brakdıydım ama
ama işlerim yoğun olmazsada sık sık oraya kontrole gidebilme imkanım olsaydı belkide getirmezdım koca yemiş çiçeği süper bal akım verdiği kanatindeyim kamyondan indim arılığa girdim süper vantilatör sesleri gelmekteydi her kovanın önünde 10-15 arı içeri hava verip gelen balların suyunu uçurmakla uğraşmakta idilerhikmet kardeşimi akşama inşaatta iskelede çalıştırdim sağ olsun beni kırmadı gecede arılarımıyükleyip boşaltmaya yardım etti


koca yemişler şu günlerde süper akım vermekteler ama ne yazıkki artık benim arılar için yok. bulabilirseler 1-1.5 km mesafelerinde koca yemişlikler mevcuttur hayırlısı artık çok geç kaldığımı biliyorum ama tahminimce kışlık ihtiyacı takviye edeceğim kolonilerim olacaktır.

Hiç yorum yok: