ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

15 Ocak 2009 Perşembe

evde şurupluk yapımı

geçen hafta cuma günü marangoz arkadaşımda hazırladığım şuruplukları bu gün evde montaladım birazcık fırça yedi isekte torun kurtardı beni anneannesinin şerrinden. ölçüler kasnak kısmı 44*19 kontraplak ölçüsü ise 44*17
önce iskeleti hem tutkalı hemde vidalı oluşturduktan sonra 44*17 olarak hazırladığım
ince MDF leri iskeleti tutkalladıktan sonra yapıştırıp zımbaladım yaylı sistem tel zımba atan alat büyük yardımcı
eh artık bu sefer torun sayesinde evde çalışabildik havalar biraz ısınsada arılıkta bahara hazırlıklarına başlasak çıtaların temizlenmesi tel gerilmesi kış bu sene uzun sürdü evde haps olmak kötü bir şey

2 yorum:

Üzeyir Okkan dedi ki...

Asım abi herkes böyle yaparsa biz kime iş yapacağız.Şaka bir yana ben şimdiye kadar hep o şerbetlikleri kullanıyorum ,yalnız mdf sonradan problem oluyor iyong kontraplak olsa daha sağlam olurdu

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asım abi o yemlikler çok kullanışlı,kovanlara şurup yüklemelerde çok işe yarar.Bir seferde üç litre filan şurup alırlar, kovanı devamlı aç kapa olmaz.Yeni yemliklerin hayırlı olsun.

Fakat Üzeyir'in dediği doğru,MDF sağlam bir malzeme degildir.Kartonun şıkıştırılmışı diyeyim presle.üç dört mm. lik kontralar kullan ve daha uzun yıllar kullanma imkanın olur.