ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

19 Şubat 2009 Perşembe

arıcı ve arılık ziyareti

müslim yıldırım abi ile il tarım müdürlüğünden kovan tespiti için ekiplerin geldiğinde tanışmıştık bu gün saat 11 cıvarlarında tlf çaldı dedi ben nişantapeden arıcı müslim dedi hatırladım çünkü son baharda bahçesinden saksı ile biberiye fidesi vermişti yaz kış çiçeği eksik olmuyor ben alemdağa geliyom buluşabilirmiyiz dedi buyur abi görüşelim alemdağ merkezde buluşup birer çay içtik arabasıyla gittik evinin bahçesindeki arılığa. MAŞALLAH arılığı ve meyve bahçesi çok güzel yanlız hafifte olsa rüzgar hiç eksik olmaz bu da arılar için önemli etken.

şimdilik müslim abinin 4 kovanına baktık 2 si maşallah çok güzel 30 küsür arıdan da ikisi sönmüş sonüş sebebi açlık alemdağın tepe noktalarından bir yer dört bir yandan rüzgarlara açık
müslim abimize bu ne ağacı deyince malatyalıyım ne olabilir dedi nerede ise çiçek açmak üzere
bu mevsimde bu kadar çiçek kanımca bu bitkinin çiçeği hiç eksik olmuyor ön kısımda ise biberiyeler bunlar çiçeklerini dökmüşler benimkinde ise halen çiçekler üzerinde.
bu bitkide bu kadar çiçeği olmasa bizim çaya benzeyecekti ama belkide amcasının oğlu olabilir çayın
erikmi yoksa kayısımı tam kestiremedim daha çok erik olduğu kanısındayım. çiçek açmış arılar nasıl uçmuşlar 20-30 çiçeğe. bahçe sanki ballı baba tarlası süperde arı konuyor çok uğraştım ballı babada arı resimlemeye hiç biri olmadı
zannedersem erik çiçeği olacak arı çiçeğin içinde polen alabilmek için resmen dans ediyordu.

Hiç yorum yok: