ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Şubat 2009 Çarşamba

bir saatlik arılık kaçamağı

bu gün hava parçalı bulutlu ile güneşli arasında idi ama ısı ise gayet iyi idi arılar açısından. Havanın kış olması sebebi ile boya yaptığım yerde birinci katını boyadıktan sonra kuruması uzun süreceğinden bu aradaki boşluğu arılıkta değerlendirmek en güzeli oldu benim için


bu kovanı kışa girerken katını söküp 10 çıtaya indirmiştim şu anda 6 çıtayı arılar işgal etmişler alanı daraltmak maksadı ile 3 çıta çektim çektiğim çıtalar alt resimde görüldüğü gibi üçte ikisinden fazlası mühürlü ballı.
bu arada ballı babalar danmı yoksa başka bir şeydenmi bilemiyorum kovanlara polenin yanında çok miktarda taze bal girişleri oldu

yavru faaliyetleri artık tek çıtayı aşmış bir kaç çıtaya yayılmış bu çıtada günlükten çıkakta olan arıya kadar hepsi mevcut

bu çıta ise üst çıtanın diğer yüzü
bu ise henüz yumurta atmamış fakat bir çok gözler taze balla doldurulmuş boş olan yerlerde yumurtaya temizlik yapılmış ve parlatılmış
bu çıtada aşırı derece göz balı vardı ocak ayı ortalarında arta plana koyarak balları çektirtim kovandan alıp depoya götürürken bambus yapıştı bu boş yok bişe dedimsede anlamadı illede kontrol edecem dedi et bakalım dedim.
her işin bir uzmanı var derlerya doğrudur bu gün kovan ları kontrol ettim en çok polen bu rüşet kovan getiriyordu kuruldum başına en az 50 tane resim çektim polen getirenlere en iyi si bu çıktı
fındık çiçekleri iyide uzun zaman takip ettim hiç arı gelmedi

kara kovanın içinde duvarlarında beyazlamalar var bunu ise arının içini ısıtamadığından olduğunu sanıyorum daha önce kovan duvarlarında böyle bir şey yoktu arılarda problem yok yiyecek durumları iyi 15-20 güne kadarda beslemeye başlarım.

Hiç yorum yok: