ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Şubat 2009 Salı

17 şubat soğuk hava ve arılar

dün gece saat 1 sıralarında yatarken mutfağın penceresinden bir baktım komşunun çatı beyazlamıştı kar anca bu kadar yağmıştı
sabah saat 7 de gün açınca aynı yerden tekrar bakıp çatıdaki oluşan karı yine resimledim demekki kar yağışı olmadı sayılır
zatem bu sene kara ayak basmak nasip olmadı yağan karda bir günden fazla kalmadı hiç

dün kovan yapmak için keresteleri biçmiştik bir iki parçada fazla çatlak olduğundan onların yerine arılıkta bir kaç parça 50*30 gibi parça kerestelerim vardı onları almak için birde numune kovan için geldim öğle namazından sonra arılığa hava o kadar soğuktuki üşüdüğümü hissediyordum o anda hava bulutlu güneşte yoktu birz zaman sonra güneş açtı hava ısısı biraz yumuşadı o ana kadar çıkan arıların bir çoğu felç olup kovanlarına dönemeyip kimi musluk üzerinde kimi otların üzerinde donup kaldılar ilk önce aşağıda video çekimi yaptığım kovan hareketlendi aslında ben oracıkta donup kalan arıyı resimleyecektim güneş açması ile arının hareketlenmesi fazlabi zaman sürmedi bu polenli arı resmi çekilirken güneş bayağı ısıtıyordu arılığın içi muazzam sıcak tı içeri girince sıcaklık hısedilir derecelerde idi dışarıya nazaren.

bu görüntüler aktarmak zorunda kaldığım kovana ait bal durumu iyi bu kovan içinde 7 çıta bulunmakta ve 7. çıtanın iç kısmı bu resim
vel asıl bal durumu havalar düzelene kadar idare eder 100 lt ye yakın invert şurubumuz havaların ısınmasını bekliyor arılıkta.

bu çıta en dış kısımda kalan yani 1 çıtanın iç kısmı


bu çıta 2. çıtanın iç kısmı pırıl pırıl temizleyip cilalanmış yumurta atılmaya hazır
yavru durumu deseniz 4 çıtanın önlü arkalı resimlerde de görüldüğü gibi yavru mevcut leri var
şimdi bazı arıcı dostlarımı duyar gibi oluyorum bu havada kovan değişririlrmi dedikleri ni benim bir avantajım var diğer yazılardakı arılıklarımın resimlerine bakanlar hatırlar 4 bir etrafı kapalı olduğundan sadece ön yüzlerinde yerden tahmini 1 mt ye yakın açıklık var güneş açınca arılığın içi 15 derecenin üzerine çıkmakta bu yüzden yavru üşütürüm korkup olmamakta
yavru faaliyeti bu şekilde devam ederse kış arılarını mart sonuna kadar yenilemiş oluruz tahminindeyim.

aslında ekranın solundaki soğuktan donmuş arıyı çekip sunni ısı verip kovan içine salışımı görüntüleyecektim arıyı unuttum önce kovana bir kaç arı girdi dışardan arı giriş çıkışları hızlandı gelen yüklü lelmekte giden fişek gibi gitmekta dikkat ederseniz daha güneş açmamış çekimden sonra arıyı avucumda ısıttım koydum musluğa yalla içeri.

Hiç yorum yok: