ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

22 Mart 2009 Pazar

SEPET KOVAN YAPIM DERSİ

aslında bu yazıları dün akşam yazmalıydım ama dünkü rüzgar farkında olmadan o kadar fena etti beniki eve geldim 3 adet limon 2 de ilaç içtiğim halde yatağa girince 5 dakika sıtma etti beni bu gün ise allaha çok şükür sağlık durumum düzeldi.

cumartesi günü hava hem güneşli hemde soğuk rüzgar esiyordu buna rağmen arılarda faaliyet üst düzeyde idi güneşi görünce bende daha önce bezir yağı sürdüğüm kovanları güneşe çıkardım daha iyi kurumaları için geçen sene silivri değirmen köyde yaptırtığım kovanlarında musluklarını sarıya boyadım arılıkta ufak tefek işleri hallettim. zevci abi aradı bu arada şilede arılığında idi dönüşte bana uğramak için dedim arılıktayım. tamam dedi yarım saate kadar ordayım dedi geldı arılığın arka kısımındaki asma gibi uzayan ve sepet kovan yapılan bitki dikkatini çekti

kestik biraz bir sepet kovanbaşlangıcı olacak kadar başladı tarif ederek
önce düğümü sıkı sıkıya sıkıştırdı
6 çubukladüğüm sorasından çikan uc 12 ve örme işinin düzenli olabilmesi için 13 adet olmalı yani tek li düğüm sıkılaştırıldıktan sonra bir çubuk daha ilave etti
ve örme işine başladı örgü artıkçasepet olanca güzelliği ile ortaya çıkmakta idi
bu aşamadan sonra istenilen boyuta göre fındık çıbukları iskelet olan çubukların yanına ilave edilerek örgü işi devam edilecek.

11 yorum:

muratakın dedi ki...

Asım Bey:
Rüzgar çarpmış geçmiş olsun.
Zevci Beyin ördüğü sepet başlangıcı hoşuma gitti ağacı bilmiyoruz ama iyi kıvrılmış.
Buradaki sepelere bakmıştım sapları var ve daha sivri çoğuda söğüt dalından örülmüş
Saygılar.

Adsız dedi ki...

Sepet orme ısının tam vıdeosunu yayınlasanız bırde bu sepet orulen
bıtkının resımlerı ve tedarık etme yollarını anlatırsanız ulke arıcılıgına bence guzel bır hızmet
vermıs olursunuz tebrıkler ıyı calısmalar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asım abi öncelikle geçmiş olsun.

Bu sepet işi aslında karlı bir iş, bu işi ögrendiğimiz iyi oldu. Sepetleri örüp,içine içi çıta arı silkelesek, birde çenç anaarı verdikmi, ilkbaharda sepet müşterileri sıraya giriyor::))

Birde hava atıyor sepet arısı satanlar begenmediginiz kalsın, kalanlarıda gene gelip siz alırsınız diye.

Haberin bir başka özelligi ise sepet hastası arkadaşlarımız vardı, artık herkes kendi sepetini kendisi yapsın::))

Unknown dedi ki...

adsız ileti yazan dostum bu benim için ilk olduğu için yayınlıyorum bundan sonra iyi dahi olsa yayınlamayı düşünmüyorum blogcu yada internet adresiniz olmayabilir yazmış olduğunuz yorumun altına adınızı soyadınızı yazarsanız memnun olurum.
murat abi evet biraz rüzgar içime işledi farkında olmadan temenniniz için teşekkür ederim arılığın arka kısmında aynı üzüm asması gibi yabani olarak üremekte hatta çok da arsız bişey arılığın içinde bile bazen sürgün sürmekte.
ali abi çok sağol temennilerin için ve sepet olayında doğru diyon aynı dediğin kelimeyi bizzat pınarhisar ın bir koyünde 2006 yılında yaşadım yaşı o zaman 70 in üzerinde olduğunu tahmin ettiğim kambur bir teyzeye arı almaya gittik seçin alın dedi beğenmediğinizi yine size satacam demişti. ee artık doktorumuda nasip olursa zevci abi ile ayynı anda davet ederim bir gün işide erbabından öğrenir.

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Değerli akrabam;
Öncelikle geçmiş olsun der acil şifalar dilerim.
Sepet yapmış olduğunuz bitki, sizin tarif etmenize ve benim anladığım kadarı ile bizim burada AKÇABAĞ dediğimiz bir bitki,
Umşak damarlı ve uzun boylu olduğundan çalı süpürgesi yapılması esnasında çalıları sabitlemede kullanılır boyu uzun olduğundan kendi kökü üzerinde duramaz yakınında başka bir ağaç var ise sarmaşık gibi ona sarılır yoksa yerde uzar gider.

Unknown dedi ki...

akrabam teşekkür ederim ben o bitkinin adını bilmiyorum hatta her yöre ayrı isim vermekte bildiğim üzüm asması gibi olduğu ve yaz ortasında pamuğa benzer bir çiçek açtığı ve çok kurak geçen yıllarda etrafta bir şey olmayınca arı bu çiçeklere konmakta.daha sonra bitkinin resmini çekip yayınlarım inşallah.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Asım bey sizi bahar havası carpmış geçmiş olsun bu sepetin tanesi 5 tl idi burada gezgin çingenler dere kenarında sögüt dallarından veya orman da fındık filizlerinden örer satmaya ugraşırlar biz kullamadıgımız icin almayız etrafta dolanır bir köylü bulursa satarlar sonrada bu sepeti sıvamak var ugraşa degmez ali türkün fikri iyi bir ana bir petek arı silk içine alsana ogul arı 75 tl pazar hazır işte sana bir sektör, gene iyiyiz zengin olacagız galiba ne dersin.
kolaygelsin

Unknown dedi ki...

ali osman abi temennin için teşekür ederim
o dediğin esmer vatandaşlardan buradada çok var şu anda bu işi onlara öğretsek aslında iyi olurdu 5 lira bişey değil ucunda 75 lira var burası köy olduğu için inek gübresi de bedava gel gelelim işin ciddiyetine 50 lira desen dahi bu sefer 30 liraya almaya uğraşırlar birde en önemlisi nisan ayında vatandaşın biri 250 liraya muğla arısını getirdimi senin işin biter ne kadar anlatırsan anlat işe yaramaz adama 1 sezon arı çalışsın yeterli bizim malımız para etmez.

Unknown dedi ki...

Asım abi geçmiş olsun,hemen iyileş bak sezon geldi sayılır.
Verdiğin bilgiler içinde ayriyeten teşekkürler.
Selamlar saygılar.

muratakın dedi ki...

Asım Bey:
Onlara öğretsek iyi olurdu demişsin. Duyduğuma göre Çingeneler arasında mesleğe saygı varmış, bir gurubun yaptığı mesleği diğer grup yapmazmış.
Yani kalaycını çoçuğu demirci.ayı oynatanın çoçuğu sepetçi olmazmış.
Öğretmek istediğin çingene sepetçi olmalı.
Saygılar.

Unknown dedi ki...

mehmet abi sağol allaha çok şükürki yatağa çekmedi beni hastalık pazar günü hava fırtına ve yğışlı idi evde istirahat ettık mecburiyetten buda bize eski formumuzu kazanmamıza yetti
murat abi sayende yeni bişey daha öğrendik teşekkürler ama yinede bilbem acaep yaparlarmı bu iş onların yaptığı işin amcasının oğlu sayılır süpürge yapan esmer vatandaşlar var yinede bilmem tabiki