ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

6 Mart 2009 Cuma

ZEVCİ VATANSEVER KARDEŞİMİZİN ZİYARETİ

bugün saat 17 ye gelmek üzere iken tlf çaldı kendisi ile dün msn de konuşup tanıştığım arıcı dostum zevci idi arayan şilede arıları olduğunu ve oradan dönerken müsaitsem bana uğrayabileceğini söylemişti dün. bende bahçelievlerden yeni gelmiştim torun ziyaretinden.
olur buyrun görüşelim dedim kardeşimize şile istikametinden alemdağa geldi buluştuktan sonra tekrar dönerek reşadiye koyüne arılığa gittik aşağıdaki resimlerde yazacağım kontrölleri yaptıktan sonra tekrar alemdağa dönüp çaylarımızı içtikten sonra kardeşimizi yolcu ettikten sonra bende yuvama döndüm
buraya gelipte burada poz vermeden giden arıcı yok gibi zevci kardeşimizde bunlardan biri kendisi ile kahvede otururken ettiğimiz sohbette invert şuruptan konu açılmışken kendisinin henüz türkiyeye gelmeden önceki bulgaristandan gelmeden önceki dönemlerde şurubu kaynattık larını söylemekte yani onlarda benim 3-4 yıl önce bilmeyerek invert ettiğim gibi onlarda şurubu invert ettiklerini söyledi
zevci kardeş gelince 4 mart ta bir çıta arı ilave ettiğim arıyı kontrol etme şansınıda bu günden bulmuş oldum tarlacı arılar dönmüşler kovanlarına tabiki gitmeden önce ana arıyı da halletmişler çarşamba günü verdiğim çıtayı çekip baktık arılar halve hareketlerinden kanat çırpmalarından ananın yok olduğu belli tabiki yinede sıkı bir kontrol ettik olmayınca diğer yedek ana kutularını araştırdım hangisine verim diye aşağı yukarı hepsi 4 er çıta biri 3 çıta ona verdik hepsi uçuşa çıkmamış yavrular kabul görmemesi olanaksız gibi ama biz yine kokusuz vermedik
çıtayı kontrol ederken gözümüze erkek arı takıldı bu mevsimde erkek arı yarın hava iyi olursa bu çıtayı almış olduğum kovanda sıkı bir kontrol yapacam bakalım durum ne merkezde
zevci kardeş sağ olsun sönen yedek ana kovanından çıkardığım çıtalarıda resimledi
bu gecelik bir çıta ful arısı olan ye arka yüzünde arı olmayan kovana emanet olarak koyduk yarın nasip olurda hava iyi olursa orta kısıma alırım

Hiç yorum yok: