ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

20 Mayıs 2009 Çarşamba

anasız oğul ve kara kovan.

çalıştığım yerde bu günkü işim öğle saatlerinde bitti bir önceki gecede zafer abi ile 17 den sonra gideriz arılığa diye karalaştırmıştık erken bitince işim aradım zafer abiyi taştelene geliyom dedi 1 saat sonra gidebiliriz arılığa dedim ve sonuçta 14 ten sonra buluştuk gittik arılığa önce kendince kovanından kutulara arı aktardı işi bitince geçen cuma günü jantere koyduğum anayı saldık ve lavraları bakıcı koloniye verdik kendinin daha önce getirdiği 2 ruşeti kontrol ettik biri anayı kesmiş yeni ana yapma girişiminde velasıl normal körükçülük işleri bitince yolcu yoluna gerek deyip çıktı yola gitmek üzere bendekutulara çıta hazırlama maksadı ile depoda hazırlıkları yaptım tam işe başlayacaktım. tahminince alemdağa kadar anca gitmişti tlf etti kutulara şurup vermeyi unuttum verirmisin memnuniyetle dedim kapadım tlf nu cebime koydum tekrar çaldı dedim yine ne unuttu baktım tlf na arayan tlf benim hatuna ait arayan kızım baba annem bizim bahçede oğul olduğunu söyledi gelirmisin zaferi aradım dedim beni almaya geri gelirmisin evden aradılar olur dedi geldi bende ruşeti hazırlamıştım 4 ballı çıta koyarak içine gittik bizim bahçeye bakındım dallarda bir şey yok tlf ettim nerde diye geldi yerde gösterdi oğulu neysa zaferle girlikte ruşete girmelerini sağladık fakat arı kovana girme taraftarı değil
yarısı girmişti zaferi yolcu ettim bende eve gidip ikindi namazını kıldım dönüp geldim tekrar oğulun yanına zoraki arıların girmesini sağladım oğulun yerde oluşu anasız olduğunun bir işareti idi bütün arıyı içiri koyduktan sonra bir kaç yerde kümelenmiş arılar gördümbaktım içinde ölü dölsüz ana aldım attım kovanın içine diğerkümelere baktım birinde sadece ananın baş kısmı diğerinde vücüdü elime aldım kıtır kıtır un gibi dağıldı bir kaç gün orda dır diyecem oğul bütün arıların kursakları bal dolu arıları o kadar kovana sokmaya çelıştım avuçladım v.s sadece 2 tane ısırdılar zaferide ezebildiğinden dolayı 1 tane ısırdı akşam olmak üzere idi bütün arılar içeri girince basitten bir kontrol ettim göremedim anayı ve kapayıp önünü evin balkonuna getirdim kovanı dün gece balkonda misafirimiz oldu bu gün işe gitmeden birdaha kontrol ettim ana kesinlikle yok olduğuna emin oldum içine attiğim ölü ananın başını bekliyordu bir kaç arı gittim işe fakat aklım hep oğulda saat 15 gibi paydos edip eve geldim hava rüzgarlı ve kapalı olduğundan uçuş yoktu önünü kapadım ve arılığa getirdim ana döllendirme kutularına dağıttım şurup püskürterek 3 adet kutuyu arılandırmış oldum.
iyi çekim yapamadım aslında makine cebimde imiş ben arılıkta unuttum sanıyordum ölü ana arının başında bir kaç arı toplanmış vaziyette
arıları ruşetin içine silkeleyip şurupla ısladıktan sonra dağıttım kutulara ve sonrasında vermiş olduğum ballı çıtanın tam ortasına 2 adet yüksük yapmışlar oğul a epeyce sevinmiştim çünkü cafer abiden aldığım 2 adet kar kovanlardan birinide arılandırabilirim düşüncesinde idim.

kara kovanda son durum

Hiç yorum yok: