ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Mayıs 2009 Pazar

döllendirme kutuları eşek arı kafesinde ana arı ve bir çıta ile 4 kovanı analandırmak

Bu gün kutuların içini ve tezgahını hazırladım şu an kutuların hepsi aynı yöne bakmaktalar içlerine arı konurken birini ters istikamete çevirecem
 
bu gün kü konroller esnasında ruşet kovanda 2 gün önce çıkan bir anaya bakarken ana uçtu gitti  epeyce bekledim kovanın başında dönecek diye gelmeyince kapadım kovanı o şimdi gidip bir kovana girmiştir vede öldürülmüştür düşüncesi ile normal başka işleri yapmaya başladım bir ara arılığı içine girdim bir şey alacam diye hemen arılığın önünde asılı duran eşek arı kapanlarına gözüm takıldı baktım ana içinde dolanıp duruyor son bahardan beri o kapanlar orda asılı duruyorda bir tane bal arısı girmedi de şimdi ananın girmesi inanilir gibi değil yusuf şimşağa verdiğim anaların kovanından bir tanesi cuma günü baktım anayı çıkarmış ve çıtanın üzerinde daha 8 tane meme vardı kapalı zater anlayışlının kovanlarına geçici olarakverdiğim anaların kovanlarından birine koydum cuma günü yine  o akşam tekrar kontrol ettim bir ana daha çıkmış o da dolaşıyor tekrar aldım 2. sine koydum  bu sabah baktım bir ana daha çıkmış yine bir başka kovana böylece 1 çıtadaki analarla 4 tane kovanın anasını erkenden yenilemiş oldum eğer döllenip gelirseler 10 gün karda olacam eşek arı kapanına giden ana çıtanın sahibi olan kovanın ana adayı.

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yav Asım abi eşek arı kovanına giren o anaya sen iyi bak belliki genlerinde nadir görülen bir karışıklık söz konusu:)

Unknown dedi ki...

doğrudur doktorum anneannesi alman dedesi alman annesi almanın kızı baba bizim kara yağız uşaklar artık gen mem ben anlamam bu gün baktım uslu uslu dolaşıyor ölüm tuzağına girdi ya çok korkmuştur zavallı bir kaç kara yağız delikanlının canını yakmadan gitmem dedi sorduğumda iyi dedim kapadım kovanını .