ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

1 Şubat 2010 Pazartesi

bahardan önceki son kontrol



bu gün geçen hafta perşembe gününden beri içimi kemiren kurtları yok ettim perşembe günü oksalik asıt uygulaması yaparken arıların üst kısımda salkım yapmaları ve yazıya yapılan yorumlar epeyce sıkmıştı beni. havaların iyi olmasını iple çekiyordum nihayet bu gün kontrolleri yapma fırsatını buldum kovanları açtıkça içim rahatladı. bu arada 2 adet kolonimde geç sonbaharda çıkıp döllenip döllenmediği şüpheli olduğum 2 kolonimi bu günkü kontrolümde analarının olmadığını gördüm ve onları yanlarındaki kolonilerle birleştirdim bukovanlarda açlık rizikoları yoktu allah tan. yapmış olduğum oksalik asit uygulamasının istediğim başarıya ulaşıp ulaşmadığı biraz şüpheye düştü biraz çünkü kolonilerin bir çoğunda oldukça yavru mevcutu vardı ama sevindiğim kısım ise çıkan yeni yavrularda kanatsız yoktu birde kapalı yumurtalarda yavrudan önce varovaların çıktığının izleri yoktur


kovanların yavru olanlarında yavrulu çıtalarda bal oranı oldukça az fakat sağ ve sollarında ki çıtalarda ise bal mevcutleri oldukça iyi idi birde bu arda kar karktıktan sonra olacak ki analar yumurta bile atmışlar





bu yavrulu çıta bulunan koloni 3 çıta arısı vardı yavru oranı 2 çıtaya yayılmış durumda idi bunun birini alıp yerine bal ile dolu bir çıta verdim bu çıtayıda daha daha güçlü bir koloniye verdim

bu kolonide stoklar oldukça azalmıştı ve bu çıtada ön arka yumurtalı alanlar vardı arı mevcudu ise oldukça iyiydı stoklarını tamamlamak için yarıdan fazlası sırli ballarla dolu iki çıta ilave ettim böylece stoklarına takviyede etmiş oldum. ve aynı şekilde takviye ihtiyacı isteyen kolonilere ballı çıta takviye ederek en azından bahara kadar stoklarını tamamlamış oldum.

bu günkü kontrollerde edindiğim izlenimlerde gördüğüm kadarı ile kolonilerde yavru olayı çok kısa bir süreli durdu ve havaların iyi gittiği günlerde başlayan yumurta işleri kışın karlı günlerde de devam ettiği kanısındayımbu çıtadan edindiğim gözlem ise gözler pırıl pırıl parlatılmış yumurta atılmaya hazır hale getirilmiş



tabi bu arda oksalik asit uygulamamda varovaya tam olmasa bile oldukça zarar verdiğimi gözlemledim özellikle daraltma yapyığım kovanlarda çuvalınaltlarına doğru oldukça varova ölüsü mevcut idi.

Hiç yorum yok: