ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Nisan 2010 Cumartesi

cumhuriyet köyde koloni kontrolleri

3 haftadır cumhuriyet köyde ekrem hocanın arılarının arılarının konrtollerini yapıyorum çok uzun süreden beri bahsettiğim konu benim başıma geldi tabiki 3 haftadır kolonilerin kontrolü bende ama öncesi çok çok kötü durumda idi bir çok çıtayı yavrusuz ise çıkardım kovandan ama yavruluları ilk etapta çıkaramadım tabiki işte bunlardan biride ön sıradaki şu an katsız kovanda yaşadım geçen hafta cumartesi kontrollerinde 4 çıta temel petek verdim arıyı üşüteceğimi bile düşünüyordum dün akşam ekrem abi aradı bir oğul çıktı dedi sordum katlılardan mı hayır katsızlardan katsızların olabileceğini düşünebilirim sebebi ise geçen hafta henüz 7-8 çıtada idiler birazdaha sıkışsınlar katı haftaya koyarız demiştik geçen hafta 8 kovana kat atıldıydı bu hafta kat isteyenlerin tümüne kat attık.2 yaşlı anayı öldürdük oğul çıkan kovandan kapalı ana memeli çıtalar verdik 1 kovana ilk hafta önce günlük yumurtalı çıtalar verdim di o ana çıkdı inşallah döllenir arılıkta olağandan fazla erkek arılarvardır yakın zamanda bir çoğuna 3. kat atılabilecek duruma gelirler henüz kestane bal akımına 1 aydan fazla süre var.
evet değerli dostlarım bu koloninin oğul vermesinin sebebi bu bozuk çıtalar normalde bu bozuk çıtalar olmasaydı bu koloni oğul vermesi mümkün değildi
işte o bozuk çıtalardan biri yine
ne kadar bozuk çıta varsa bu kolonide mi birikmiş anlayamadım
orada işim 14 gibi bitti arılığıma döndüm hazır kabarmış olan çıtalarımı tek tek elden geçirdim çünkü korkulu rüya görmekten ise uyanık olmayı tercih ederim düşüncesi ile kabarmış bütün çıtalar içinde olul vermesine sebep olacak bütün çıtaların mumunu söküp erittim üstteki çıtada bunlardan sadece biri 200 çıtadan 35-40 tanesini tedavulden kaldırdım.oğul olmasını istemeyenlerin en çok dikkat etmeleri gereken konulardan biri bu ana arınız ne kadar genç olursa olsun bu durumlarda el kaza ana bu gözlerden birine yumurta attıysa oğul olmaması mümkün değil

Hiç yorum yok: