ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

9 Mayıs 2010 Pazar

internet aracılığı ile gelen oğulcuk

bu gün sabah ümraniye ye işe gittim 12 cıvarlarına kadar çalıştım o sırada bir telefon geldi küçük yalıda bir apartmanın 3. katında tarasta asmaya bir oğulcuk konmuş öncelikle belediye yi aramış hiç bir netice alamamış.almış eline sinek ilacını birazda olsun sıkmış üzerine bu arada abisi ikaz etmiş günah yazık hayvanlara demiş.vaz geçilmiş toplu imhadan yapacak bir şey yok üstelik tarasta güvercinler var tarasa çıkılamıyor sonradan akla internet gelir araştırılır internet üzerinden çareler aranır nasıl olduysa benim blok çıkar karşısına ve oradan tlf la arar beni ne yapabilirim dedi. neredesiniz dedim küçükyalıdayım deyince ben de ümraniyedeyim dedi sizi gelip alayım dedi olur dedim paydos ettim geldi gittik küçükyalıya bir yandanda içimde korku var sıkılan sinek ilcı arıyı bitirdi diye. sonuç ta çıktık tarasa küçük bir oğulcuk yerdede bir miktar ilaçtan zehirlenip kıvranan ve ölen arılar bir ayakkabı kutusu verdiler ne tesadüf ki kovan gibi uçuş deliğide mevcut idi kutunun arıyı kutuya silkeledim kapağı kapadım koydum asmaların arasına arı okadar sakinkibir tane dahi sokmadılar. hemen de girdiler kutu kovana deliğe sinek teli ve etrafı bantlandı hakan DAYIOĞLU sağolsun çekme köye kadarda getirdiler beni

arılığa geldim oğulcuğu 2 kutuya taksim ettim ana arı adayları o kadar çok var idiki 3 tane ölü vardı kutunun içinde canlı ise 4 tane vardı ben koloninin içinde koloninin döllü anasını araştırdım ama yok idi her kutuda 2 şer ana brakarak şimdilik yerlerine koyu verdim resimde anaların biride görülmekte

arının bir kısmını kutunun birine silkeledikten sonra diğer kutuya kalan miktar ve kutunun uçma deliği tabir ettiğim delik sağ üst köşe tarafta görülmekte

kutulara silkeledim sakinleşmelerini bekledim bir ara ortalık karıştı arılıktaki kovanlara bir göz attım olağan üstü durum yok idi kutu nun birinden bir miktar arı içinde bulunan analardan biri ile bir miktar arı ile benim kiralık dairelerden birine göçmüşler geride kalanlara bir baktım mevcut yeterli orayada bir kutu koyup içindeki arıları kutuya silkeledim ve teşekkür ettim kendilerine 3 e bölündükleri için metro kovandan üzerinde açık yumurta bulunmayan birer çıta ilave ederek yarında ana adaylarını imha edip yerlerine çıkmaları yaklaşam karnıyılın ana memelerinden nakil edeceğim allah nasip ederse
küçükyalıdan alemdağa gelene kadar imha edilen 3 adet ana arı adayları


arılığımda bulunan 2 adet enginar bulunmakta bu bün her birinin 4 er tane enginar verdiğinin farkına vardım.
geçen seneki ana kutularının yerini hanım bahçe yapınca yeni yer yapma mecburiyetinde kaldımarılığın arka kısmında yeniden stand lar yapmaya başladım kuş sesleri hiç kesilmiyor sese kulak verdim kuş arılığın kapısına yavru yapmış.ana geliyor yavruları besleyip gitmekte ne kadarda şirin şeyler.

1 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Başlık cuk diye yerine oturmuş.Nasib buna denir herhalde.Hayırlı olur inşallah.

SLM ve Muhabbetle...