ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

13 Haziran 2010 Pazar

arılarla dolu dolu cumartesi

öncelikle bütün islam aleminin ve arıcı dostlarımın yarın başlayacak olar recep aylarını kutlar hayırlara vesile olmasını yüce allahdan dilerim. 20 adet kolonim polen tuzaklı kovanlarda dünkü kontrollerde çıtalarda aşırı derece polen stoklandığını görünce bu gün sabah erkenden arılığın yolunu tuttum tuzakları hazırladım ilk etapta resinde de görüldüğü gibi inatlaştılar ama sonunda kaderlerine razı olmak zorunda kaldılar bu gün polen alım süresini biraz uzun tuttum saat 16 ya kadar tuzakları açık tuttuk 16 dan sonra sadece ust girişleride açtım isteyen tuzaktan isteyen kestirme yoldan kovan girişlerine devam ettiler finalde 20 koloniden 2kg cıvarında polen aldım.
yöremizde ıhlamurlarhenüz açmadı kestane bal akımı oldukça hızlı bir şekilde devam etmekte

bir taraftan dolum işleri devam ederken bir taraftan da sırlama işleri başladılar


karıncalar kadar seri olan bir varlık varmı ya perşembe günü akşamı bu çiftleştirme kutusuna baktım ana yumurta atmaya başladımı diye cuma sabahı karıncaların bu kutuya akın etmeleri biraz dikkat çekici idi kapağı açtım bu manzara ile karşılaştım.


2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

O ne yumurta öyle.Yoksa o ana karınca da Karniol mu :)

Şuan sendeki bal akımı benim oradan daha iyi.Hayırlısı olur inş.

SLM ve Muhabbetle...

Şeref KORKMAZ dedi ki...

Sadık abi bende Recep ayını kutlar .Bereketli bir hasat olmasını diler.Saygılar sunarım.Abi seni izliyorum ...