ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

1 Haziran 2010 Salı

beklenen gün bu gündü

biz kestane balı üreticilerinin beklediği gün bu gün başladı sabah erken saatte des sanai sitesine giderek yaptırmakta olduğumuz sır alma tezgahının son şeklini vermek için ve bir adette çıta götürerek ne şekil de olacağını onayladıktan sonra seyrantepeye temel peteğe giderek ana arı yumurtalarının transfer edildiği nikot aletinin yüksüklerini almaya gittim şans benden yana idi desden direk seyrantepeye direk servis oradan tekrar dudulluya servis süper bir gün dü benim
için saat 16 cıvarlarında arılığa dönerken üst resimdeki kestane ağacı üzerinde bir koku aman allahım bu ne güzellik ve arı sesi

arılığa geldim arılıkta arılarda bir faaliyet bir koku bu ne büyük mutluluk oldu benim için.arılığın hemen yanı başlarındaki kestaneliğe bakarak henüz 10 gün sürer düşüncesinde idim çok büyük süpriz oldu benimiçin

reşadiye köyü kırazı ve kiraz festivali ile ünlenmiş bir köyümüz. kırazlarda süper olmdular


bu yıl arılığım ın önündeki tarlada arılarımızı meşkul edici oldukça çiçek vardı resimdeki tarlaya geçen yıl at gübresi serilmişti süper beyaz yonca büyüdü vede çok uzun süre akım verdi şimdi ise bu resimdeki çiçekler revaçta idi düne kadar bu gün kestane akımı başlayınca bütün arılar kestaneye yönlendi


geçen yıl ana üretiminde kullanmak maksadı ile kek çok miktarda yaptırtdıydım bunların biri dün bitti bu gün yunus kantar arılığa giderken evden 2 kova kek olduğunu ve onları arılığa götürmesini istediydim sağ olsun götürdü arılığa
bu günlerde kolonilere su yetiştiremiyorum bu su kabı 20 lıtre diğer su kabları ise 40 lıtre toplam 60 litre su bütün kolonilere 1 gün yetmemekte dün gece akşam ezanı okunduktan sonra bütün sulukları doldurduydum saat 12 cıvarlarında yunus kantar arılığa gittiğinde sulukların boş olduğu nu tlf la bildirdi


tam kestane çiçekleri açmadan iyi bir yağmur yağması nı istedim hava o kadar karardıki ama yağmur başka taraflara yağdı herhalde bizim bölgeye çok az miktarda dolu yağdı
uzun zamandır kontrollerimde bal stoğu görmemiştim bu gün ise hem kokusu stoğu görünce epeyce mutlu oldum

sınırlı sayıda nikot yüksüğü olması işimi oldukça aksattı inşallah daha sıkıntı yaşamam nikot janterin muadili ben bu sistemin janter olduğunu düşünüyordum ama değilmiş.en ufak çatlak olsa yada içinde kalıntı kalsa bu yüksüklerede buna tapılan transferler kesinlikle tutmamakta idi.ayretten bu gün tamel petekte iken arı şurubu üreten bir firma yetkilileri ile tanışma şansım oldu bir çok blogcu ve arıcı arkadaşımız denemiş şu an ne blogcuların nede firma yetkilileri n isimlerini vermiyecem kendilerine 2 adet kovan tahsis edecem ürünlerini bizim invert şuruba rakip olabilip olamayacaklarını uygulamalarını sonbahar şuruplamasının başladığı dönem başlayacaklar ve paylaşımıda arıcı dostlarımızla bire bir gözlememe şansı bulabileceğiz önceliklede 1 teneke kek yapımı için bal kıvamında verecekler bakalım baldan yaptığımız kekin yerine geçebileceklermi öncelikle yakın zamanda istedimki keki yaptırıp şimdiden kekle besleme zamanına kadar mamul ile pudra şekerinin invert olması amacı ile çünkü kek ne kadar eski olursa arıların işleme esnasında şekerleme olmayışından dolayı dışarı atmadıklarını gözlemlerim arasında bulunmakta.


kanolalarda artık çiçeklenmeler bitti sayılır parmakla sayılacak kadar az çiçekolmasına rağmen arılar yine ziyaret etmekteler.

Hiç yorum yok: