ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

13 Temmuz 2010 Salı

GURBETTEKİ ARILARIMIZI ZİYARET

bugün sabah erken saatlerde ekip üyeleri bir araya gelerekgürbetteki arılarımıza ziyarete gittik açıkça arılarımın ama kestane balından ama atmosferdeki zehirli gazlarile birlikte yağan çizeden yada benimana kutularının oluşturmamdan açıkçası siz ne düşünürseniz ondan kolonilerim oldukça zayıf bir şekilde götürdüm trakyaya hiçte umudum yokdu bal olacağından önce  bana emanet olan 2 koloniyi açtım güçleri itibarı ile hiçyok denecek kadar balları yoktu bu iki kolonide karnıyıl değil sıradan benim kolonileri açmaya başladık laz yunus kantar ile beraber  kovanları açtıkça ağzım kulaklarıma varmaya başladı sevinçten oldukça iyi idi çekilen bal 8 gün içinde oldukça iyi idi katlardaki 10 çıtada balmiktarıoldukça iyiidi eğer bir haftada ha hava böyle güzel giderse rekorte çok süper olur inşallah. 
bu koloninin ketanede 7çıta balı vardı bunlar süzülüp kendi çıtaları nı yine kendine verdiydim 3 adette temel petek verdiydimeskiçıtaları bal ile dolduruldu temel petekler kabartılıp yine bal il dolduruldu
ayrıca bu yıl trakyada dikkatimi çeken konu polen olmayışı bu çıta tamamı ile polen ile blokeli idi poen stokları eritilmiş hatta ekip üyelerimizden necmieren oğlu ile anlaşma yaptıydıkpolen blokeli çıtaları verecekti bana bende yerine çıta ve temel petek verecektim yunus  ile ben kolonilerimizi önceden iç düzenlemelerini götürmeden yaptığımızdankontrollerimiz çok çabuk bitirdik onlarda bitirip  yanımıza geldiklerin de neco kaçtane polenli çıta çıkardın dediğimde polenler harcandı çıtalarda polen blokeleri kalmadı dedi  
ay çiçeklerinin ballarında çekirgelerde istifade etmekteler.














ayrıca ayçiçeklerinde arılarımızın ezeli düşmanları iş başında ağ kurdukları yetmiyor gibi arıları çiçeğin içinde bile yakalayıp kanlarını emmekteler.
arıları ilk getirdiğimiz de bu tarla henüz yeni açmıştı 1 haftada geçmişvaziyete geldi
biz yunus ile kontrollerimizi bitirdik bizim ekip arkadaşlarımız geniş detaylı kontroller ettiklerinden henüz bir kaç koloni anca bitirmişlerdi ekip dedimde sadece arılarımızı beraber götürdüğümüzden ekip diyorum çok saldırgan arıları olduğundan  aşırı taciz olduğundan sıkıyor ortamları.  birde tedirgin olduğum yüksek gerilim hattı sandığımdan da yakın ama şu ana kadar olumsuz etkilerini görmedik
bu resimi çekişim sebebit-gerilim hattı ve arılık arasındaki mesafe görünüm açısından çektim.
bölgede ağ çiçeği ekimi aralıklı olarak yapıldığından geçen çiçeklerin olduğu gibi yeni açanlar ve orta kısında görünen henüz açmamış tarlalar mevcut.
bizim arıların bulunduğu yerden vadinin orta kısmında 4-5 yerde kolonilerin olduğu görülmekte yunusa dedimki şu görünen arıcı dostlarımızı ziyaret edelim nasıl olsa ekip in işleri2 saatten fazla surer gittik araba ile bir tur attık oalarda
bu koloniler 50-100 metre aralarla dizilmişler ama ne yazıkki yaradan bu arıcı dostlarımızla tanışmayı nasip etmedi çünkü hiç bir arılıkta insan yoktu sadece bir tanesinde kangal köpeği mevcut idi
üst satırlardada belirttiğim gibi arıların her tarafı sapsarı olmuş polen keselerinde polen mevcut değilve bir süre bir kaç koloniyi izlemeye aldım hiç polenli arı girişi olmadı kovanlara.

Hiç yorum yok: