ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

1 Ağustos 2010 Pazar

trakya maceralarından sunumlar

geçen hafta kovanlarımızı yeni çiftlikten çatalcaya taşımaya karar vermeden önce 19 adet sırlanmış alanları yarı ya yakın ve silkelendiğinde bal damlamayan çıtalar getirdiydim işlerin yoğunluğu nedeni ve daha ziyade alemdağın dışında olduğundan sağımlarını gerçekleştiremediydim  bu gün öğleden sonra işim bittiğinden soluğu arılıkta aldım hem ana arıları satılan kutulara meme  dağıttım sonrasında da sağım işini gerçekleştirdim
sağımını gerçekleştirdiğim 18 çıtadan takriben 45 kg ım üzerinde bal sağımı yaptım bir çıta tamamen parçalandı ve tamamen çıtadan düştü, inşallah şimdi götürdüğümüz yerde akım olurda sırlamalarını tamamlarlar.
deponun biraz güneş altında oluşundan 1 haftada balların epeyce suyu uçtu kıvamı biraz daha koyulaştı yanlız dikkatimi çeken süzdüğüm bu çıtalarda ayçiçeği balından ziyade sulak alanlarda yetişen bu bitkinin salgiladığı balının ağırlıkta olduğunu düşünmekteyim
bu aç çiçeği tarlasının arka kısmında söğüt ağaçlarının bulunduğu alan sulak bir alan ve bu bitki bu alana çok geniş alana yayılmış durumda
bu arada geçen haftalarda yayınladığım bu görüntülerdeki arıların sahiplerinden biri rize fındıklılı hemşerime ait kendisine teşekkür ediyorum telefonla 10 dakikanın üzerinde konuştuk konumuz karnıyıl arısı idi allah nasip ederse fındıklıda arıcılık yapan kardeşine 2 adet deneme yapması için ana gönderecem rize çayelinde harika olan karnıyıl oradada iyi bir sonuç çıkaracağını düşünmekteyim çünkü benim bulunduğum alemdağın reşadiye köyü tamamen karadeniz iklimi ve bitki örtüsüne sahip kestane,akasya,ıhlamur,ve aynı familyadan olan meyve çiçekleri mevcut bu yüzden fındıklıdada karnıyılın üstün başarı elde edeceğine eminim.buradaki arıcılardan biri yine benimle aynı ilçeden olan faik taşkın kendisi ile sanal arıcılık sayesinde tanıştık fakat memleketten babasını çokiyitanımaktayım.
buadaki karadeniz üsülü karakovanı gördüğümüzde yunus kantar ile birlikte bu arıcının mutlaka laz olduğunu konuşmuştuk

Hiç yorum yok: