ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

15 Mart 2011 Salı

temel petek takılmasına hazırlıklar başladı

bu gün yine öğlene kadar işe gittim oğleden sonra ise arılığa dün yüzdürdüğüm şerbetlikleri bu gün oldukça kuruduklarını görünce tamamını tekrar yüzmeye aldım süzüldükten sonrada kurumalarıiçin arılığın içine dizdim arta kalan vakitte ise çıtalara temel petek takmanın ön aşaması olan tel germe işine başladım  önceki yıllara göre bir değişiklik yaparak tabiki değişiklik ise paslanmayan nikel tel kullanarak bunun testi ise nikel tel mıknatıs çekmez ve paslanmada yapmadığı için uzun yıllar kullanma şansımız oluştu en azından önceki zamanlarda petekteki mumu söktüğümüzde telde deforme olduğu için onuda sökmekteydim ama bu telde böyle bir sorun olmaz diye düşünüyom  yanlız tek sorun fiyatı normal telin fiyatı nın 3 katı bana bu teli tavsiye eden dostum mete beyin de dediği gibi yıllık tel tüketimim de en fazla 20 tl fark anca olacağını düşünüyom.bu tezgah güneşli günlerdeki çalışma masam boya tel germe kovan bakımı her türlü işlem burada. bezir yağından diğer ithal vernikten boyalardan neredeyse beyazlığını kaybetmek üzere
kar yağışından önce yaptığım son kontrolde kolonilerin dutumlarının iyi oluşundan dolayı bir kaç gün kovan açmayı düşünmemekteyim en azından perşembe günü yağış gözükmekte onun ardından hava açımına kadar.
 
2009 yılında uygulamaya soktuğumuz altten ve üsten 4 lü delim.  çıtaları yalovalı  arıcı dostumuz zafer akçay a yaptırıp istanbula getirdiğimizde delme işlerini bitirdiydim 700 adet çıta yaptırdıydım ıhlamur kerestesinden  şimdi  ihtiyaç duyuldukça işlemeye başladım ıhlamur oluşundan eğrilme yamulma gibi problemler olmamakta
tellerini taktım çıtaların fakat germe işlerini mum takarken yapacam bu yıl ki düşüncem önceki yıl mumu ust kısıma kaynak etmekte idik bu yıl tabana kaynak edecem birde allah nasip ederse elimde şu anda 300 cıvarında kabarmış petek olmasına rağmen kolonilerimin gelişmesi açısından 8 ila 10 çıta arasında temel petek kabartırmayı düşünüyom.

Hiç yorum yok: