ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

29 Eylül 2011 Perşembe

şimşak eyaleinden görüntüler ve arılarımda son durumlar

kartal yuvasında hep görürdüm ama yakından alıcı gözle kartala hiç bakmamıştım dün ferforjeleri boyarken merdiveni içeri alırken kartalı yakından görmek geldi içimden birde ne göreyim kartal yılanın üzerinde havalanmaya çalışıyor
bu normal çünkü kartal en büyük yılan avcısı bunu bu yaz canlı canlı gördüm o kadar ani olduki kartal bizi görünce öldürdüğü yılanı brakıp ağaçların arasında kayboldu  resim çekebilme şansı bulamıştım
 ama dikkatimi çeken şey ise hamsiler kartallar ne zamandan beri hamsi avcısı oldu benim hiç haberim yoktu bir yaşıma daha girdim belki spor vesilesi ile hamsi avcısı olabilir ona bi diyeceğim yok haniya.eyalet baş bakanı kendisi hamsi ama tuttuğu takım kartal.
 bu gün sabah işe diye çıktım yola henüz reşadiye köyünden çıkmamıştım tlf çaldı baktım hanım tlf un ucundaki hayırdır dedim selayı duydunmu dedi yok kim öldü yüksel demir abinin oğlu dedi zaten kanser hastası idi bekleniyordu yaşıtım bir  kardeşimizdi elim ayağım kilitlendi döndüm arılığa biraz dinlendim madem işe gidemiyoruz ölenlede ölemiyoruznamaz vaktine kadar  arılıktaki işleri halledelim formik asit uygulaması yaptığım 2. etap tan aparat ları topladım şişelerin altındaki tabaklardaki propolisler çok enteresan bu ikinci yıl bu tabaklarla uygulama yapıyorum hep bölyle asiti sanki propolisle kamufle edecekler
 koloniler de ilk etap asit aparatlarını topladım 3 er  adet yavrulu olmayan ballı çıtaları alarak yerlerine sağımdan sonra yalayıp tamir leri yapılan esmer  çıtalar dan 2 tanesini yavru bitimlerine koydum bir tanede orta kısıma bal kemeri yapılmış olanlardan koydum boş petek koydum ballı koyuşumun sebebi koloniyi bölmüş olmamak dı. keklerini de verdim benim kekler de çuval başına 5 adet limon katkısı olmaktadır kekin limonlu olması ana arıyı yumurta atması na teşfik etmektedir.

                                    
varova çekmecilerinde yaptığım kontrollerde sadece bir tanesinde aşırı ölü vaova gördüm ama arılığın önünde kanatsız arıların çokluğu ile orantılarsam çekmecelere dökülen varova çok az gibi geliyor bana şu anda trakyadan  gelen kolonilerde 10 çıtanın üstünde yavru mevcudu  bulunmakta formik asit uygulaması nasıl olsa kapalı gözlerdeki varovalara da etkili olduğundan sorun yok nasıl olsa
bu gün bir yapmamam gereken bişey yaptım ama allaha çok şükür sorunsuz atlattım sağım esnasında oluşan döküntü ballar birde kek poşetlerini az bir su ile yıkadım epeyce bir şurup kıvamında döküntü oluştu kovanın içinde karıncada doldu içine kovan lara veremedim içine biraz daha invert şurup kattım arılıktan 40 - 50 mt uzakta meydan şuruplaması yaptım arılığımda karniyol dan başka ırk olmadığından yakın çevremde de koloni yok sorunsuz bir şekilde akıllı işi olmayan atlattım ama bu kutu bu kadar yoğunluk varken kovanlar gayet sakindiler.sadece kek verişimden oluşan heyecan vardı zaten bir kaç gündür sarmaşıklardan olduğunu düşünüyorum hem nektar hemde polen girdileri vardı yavrusuz ballı çıtaları alırken üzerinde ki arıları silkelerken çok sulu nektar damlamakta idi.akıllı olmayan bu işi kolonilerin iç düzenini oluşturup keklerini verdikten sonra yaptım.arı bakanım derya arıcılık deli işi değil bede derimki pekde akıllı işi olduğunu sanmıyorum.

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

İşin sırrını söyleyeyim.Beş kişilik ailemde 3 beşiktaşlı,iki Trabzonsporlu var.En büyük ve ortanca kızım Trabzonsporlu.Kartal Ufak kızımı,iki hamsi de diğer ikisini temsil ediyor.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

A.S baş bakanım açıklamaların çok teşekkürler hal,n böyle oluşuna sevindim yoksa hayret içinde kaldıydım kartal ve hamsi sportif yönü hariç hiç bağdatıramamıştım.selam ve duaile allaha emanet ol.