ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

1 Aralık 2011 Perşembe

çatalcada arılık ziyareti


bu gün iş başi yapmadan yine çatacaya bağlı kabakça köyünde kerestecilik ve arıcılık yapan rize derepazarlı hemşerim yaşar demirelin arılığına ziyarete gittik arıcılık ortağı ve yardımcısı emin çilenti ile birlktegayet geniş bir alana kurulmuş bir arılık. karadenizli arıcı olurda kütük kovansız olurmu ama yakın çekimlerini unuttum
emin çilenti ve yaşar demirel
 
kara kovan sistemleri oldukça enteresan geldi bana
arılık çok geniş alana kurulmuş iyide dizayn edilmiş.
kara kovanın çıtalararısadeceüst kısımdan ibaret hemde kovana örtü tahtası görevi görmekteler
canlı olan kovanın son ballı çıtasından bir görünüm bir kısım arıda buraya salkım yapmış.

 
çıta olarak kullanılan tahtanın altına üçgen bir çıta çakılmış bu çıta normal erimiş muma batırılıyor azıcık ucu mumlanıyor bu şekilde konuluyor kovana gerisi arıların işi

önceden bu şekilde çıtanın etrafı dönülmekte idi bal alımında kolaylık olsun diye sadece üst çıta ile çalışmaya başladılar
bu gün yine eski dostlarımdan piposu ile nam salmış pipolu arıcı sait ışık  abim boyasını yaptığım istanbul arı yetiştiricileri birliği bal dolum tesislerinde ziyaretime  geldi yine çok hoşuma giden bir olay gerçekleşti bu gün resimde  bizimle olan birliğimiz yönetim kurulu üyesi sadık babaoğlu abimizin arılığına minik ziyaretçileri vardı çatalcanınmı yoksa istanbulun başka bir okulunun mu tam bilmiyorum  ana sınıfı öğrencileri arılık ziyaretine geldiler hoca hanımdan rica ettim mail adresimi de verdim eğer çektikleri resimleri yollarsalar yayınlayacağım  minik öğrencilere hoca hanım arıcılık konusun da bayağı bilgiler edindirmiş.

4 yorum:

miriliburak dedi ki...

selamünaleyküm

Asım abi arılık çok güzel planlanmış kuzu çiftliği gibi duruyor :)

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asim abi bu arıcılarda laz mı? Somali kovanına o açıyı verdinmi yanlarına çıta çakmaya ne gerek vardı ki?
Bu kovanlarda sadece üst çıta oluyordu, demekki Türk modeli bu::))
Sağlıcakla kal.

İRFAN CEYHAN dedi ki...

Asım bey kışı değerlendirmişimniz.Dostunuz bu işe baya gönül ve emk vermiş birisi galiba çiftliği cok ferak ve hoş olmuş.:)

Unknown dedi ki...

fatih yalanda değil ilk bende düşünebildim senin dediğini hatta ilk girişte aranmadım da değil
ali abi evet biri laz biri selanikli zaten lazın elindeki gözüken ballı çıta ilk uygulamaları idi sonradab sadece üst çıta kullanmaya başladılar.sende sağlıcakla kal.
irfan bunlarda yer bol yüzlerce dönüm yeri var benim hemşonun burda hatta yine beni iş yerime braktılar onlar lüleburgaza ihlamur ve akasya fidanı almaya gittiler ve bir kamyon fidan getirdiler