ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Ocak 2012 Salı

arılık ziyareti

vay be laz arıcı tam tamına 1 aydır arılığına uğramadı. düşündüğüm zaman ben çalışmadığım günlerin çoğunu arılıkta geçirirdim bu yıl nasıl olduysa tam 1 aydır arılığa uğramamışım arılarımdan son yayını 10 aralıkta yaptıydım bu gün 10 ocak bu da demektir 1 aylık ayrılık.
bu gün hava kapalı ama yağış yok hava ısısı ise 5-7 derece aralarında seyretmekte idi sabah karktım yeter artık dedim kendi kendime kara kızlarımı özledim bu gün gideyim artık ziyaretlerine dedim kendi kendime.
üzerleri kalın naylon ile örtülü olduğu için içeride olup bitenden biraz olsun bilgi sahibi olabiliyorum.
benim kovanların tabanları tel ızgaralı ve çekmeceli olduğundan çekmeceleri tamamen çıkardım altten temiz hava girmekte üstte ise  naylon örtülü olduğundan hava sürkülasyonu olmamakta dışarda hava güneş açıpta soğuk olduğu vakitlerde arı salkımı bozupda uçuşa çıkmamakta bu sistemde.
arılar öyle salkım dalarki normal çalışma sürelerinde 6-7 çıtayı saran arı bu  durumda 3 çıtayı anca sarmaktalar.
fındıklar öyle püsküllenmişlerki havalar iyi gideydi arılarım için süper polen kaynağı olurdu

7 yorum:

MELITASOS dedi ki...

hello you. I want to ask if the nylon on the framework collects moisture. Thanks Tasos

merhaba. Ben çerçeve naylon nem toplar sormak istiyorum. Teşekkür Tasos

Unknown dedi ki...

merhaba kovanın tabanı tamamen açık olduğundan nem oluşmamakta teşekkürler kolay gelsin

Thank you give complete base of the bucket is completely open hi humidity come easy.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Bey
Sizde fındıklar polen verecek, arılar da polen alacak durumda.
Bizim aslanlar ise kar altında.
Uyguladığınız naylonda havalandırma (sirkülasyon) delikleri bırakmadınız mı?
Bir ay fazla olmuş arıya gidememişsiniz. Ben evden kaçıp, bahçeye gidip ziyaret edip geliyorum. Gitmediğim zaman da rüyamda görüyorum.(Düşünsenize, rüyamda kar altında süper karakovan balı hasat edip, kova kova eşe dosta gönderiyorum. uyanınca ilk işim güzel bir tebessüm...)
Bizim sevda da böyle...
Neylersin.
Allah kolaylık versin.

Unknown dedi ki...

minik arıcı dostum kovan içinde hava sürkülasyonu olursa arılar yaşamaz bu sistemde kovan tabanı tamamen açık bir taraftan temiz hava girer bir taraftan çıkar ama altten giren hava üstten çıkarsa insanların da en büyük düşmanı ceyran olursa arılar yaşayamaz fındıklara sıra gelin ce hava soğuk bizde de arılar salkımdalar ama henüz kar ile tanışamadık.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Bey
Değerli dostum
Kullandığım kovanlar Apimaya firmasının termo kovanları.
Altta 4 havalandırma deliği var. Üst besleme tahtasınında dört tarafı 1,5 cm uzunlukda çizilerek açılmış. Yani hava altan girip üstten kenarlarda çıkıyor. Bu kış ikinci senem. Geçen sene arılar kışa 10 çıta girdi ve 10 çıta çıktı.
Dedeğiniz konu hiç aklıma gelmedi.
Bu sene özellikle dikkat edeceğim.
Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ediyorum.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

arılardan ayrı kalmanın ne demek olduğunu iyi biliirim.. ama arıların sana yakın olmasına rağmen bu kadar uzak kalmana sebeb olacak herhalde önemlei bir sebebin vardı.

Unknown dedi ki...

a.s üstadım arılardan ayrı kalmamın sebebi havaların çoğu zaman soğuk ve kapalı olması arılığa gidince hiç bir şey yapamamak artık ihtiyarladık sıkıntıyada gelemiyoruz.