ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

26 Ocak 2012 Perşembe

oksalik asitle kolonilerde varova mücadelesi

bu gün kolonilerimde yavru olmadığını düşünerek organik oksalik asitle varovaya karşı bir kısmını sıvı bir kısmını buhar sıstemi ile ilaçladım
 önce 3-4 çıta arasında olanları buharlaştırma sistemi ile varovaya karşı koruma altına aldım buharlaştırma aparatının 2 grm asit alan aparatının ne kadar olduğundan emin olmak için tarttım
 gerçektende dolu dolu  konulduğunda tamı tamına iki gr  gelmekteydi
 altı gözlü olan ısı ile yani pürmüz ile buharlaştırılan oksalik asit sıra ile biri bitince diğeri bu sistemle altı koloni ilaçlandıktan sonra aparatın biraz soğuması gerekir tekli sistemle bu uygulamayı yaparken her koloni ilaçlanınca  beklenmesi gerekiyordu. bu sıstem biraz daha işi serileştirdi.
koloniyi bu sistemle ilaçlarken aparatın buhar çıkış borusu kovan içine sokulduktan sonra kenarları ıslak bezle buharın dışarı çıkışını önledim ve boru çekildikten sonra 5-6 dakika musluğu tıkadım
 beş çıta ve uzerinde olanları ise damlatma yöntemi ile ilaçlama yaptım. ilacın hazırlanışı ise 200 gr şeker
 otuzbeş gr oksalik asit
 bir litrelik şişeye doldurularak  üzerine ılık su ilave ettim bir süre çalkaladıktan sonra
60 cc lık şırıngaya çekerek kolonilerde her çıta arasına 5cc mümkün olduğu kadar arıların üzerine sıktım  bu konuda bir uyarım olacak mümkün olduğu kadar ne çıtalara nede mumların üzerine dökülmemesine dikkat etmek sebebi ise asitli sıvının değdiği çıtalara ve mumlara arılar en az 15 gün uğramazlar. hava soğuk oluşu ve işi biraz seri yapmam gerektiğinden uygulamayı resimleme şansı bulamadım.

Hiç yorum yok: