ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Şubat 2012 Cumartesi

karlı sıcak bir günde arılıkta bazı kontroller

değerli arıcı dostlarım nasip olursa yarına sizlerle ana arı üretiminde gerek kullandığım aparatlar gerek önceki uygularımda gördüğüm eksikliğimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

bu gün öğle namazından sonra arılığın yolunu tuttum yerlerde kar olmasına rağmen  15 derecenin üzerinde ısı vardı arılar güzel bir uçuşta idiler karların üzerinde bayağıda ölü arı vardı
ilk iş olarak aarılıkların önlerine biraz talaş serdimki ilk uçuşta karın üzerine konan arılar felç olup ölmesinler diye ikinci sebebi ise bu sistemde kar daha çabuk erir çünkü güneşten gelen ısıyı kar yansıttığından erime yavaş olur bu sistemde ısıyı daha çok içine çekeceğinden erime çabuklaşır.
düne nazaran kar o kadar eridiki  dün yayınladığım resimlerde en az kar olan yerde 23 cm ölçüm yaptıydım 50 cm yi geçen yerler bile vardı
en çok korktuğun ana kutuların idi çünkü geçen yıl 40 ana kutusu ile kışa girdiydim sadece 2 tanesi bahara çıkabimiştı hepsi açlıktan ölmüşlerdi
arılıkta yaptığım genel kontrolde 1 tane hariç olumsuz durum a rastlamadım.
hava ısısı eksi değerlerde olmasına rağmen kolonilerde avuç içi kadar yerlerde yavru ve yavru mevcutleri bulunmaktalar.
bazı kolonilerde açlık tehlikesi gözlemlediğimden bu tür kolonilere ballı çerçeveler ikram ettim
bu balli çıta son baharda arı salkıma girdiğinde salkım dışında kaldıydı  bende daraltma yaparken bunları ayrı bir kovanda muhafaza altına aldıydım
bu tür çıtalardan bir kaç  koloniye ikramlarda bulundum
ana üretiminden dönüştürdüğüm ve normak kolonilerimden 1 er çıta takviye vererek ruşetlerde kışlama yaptırdığım koloniler oldukça iyi durumlardalar.


kolonilerin genelinde durumlar şimdilik iyi inşallah bahara böyle çıkarsak dahada iyi olacak. bir kaç gün önce yaptığım oksalik asit uygulamalarından edindiğim izlenimler hemen hemen bütün kolonilerden 3-5 adet varova ölüsü düşmüş tabanlara sonbaharda çok iyi mücadele ettiğimden olacakki hem buharlaştırma hem de sıvı sisteminden aşırı bir varova olmadığını gördüm. bu uygulamayı bir kez daha yapacağım ki baharda kolonilerim rahat olsunlar.
ana kutularından destekleyerek dönüştürdüklerimden 1 tanesi açlıktan ölmüş.
normalde bu mevcut ile çıkabilirdi fakat görülen o ki bu koloni yağmalanmış bende farkında olmadım bu karlı günlerde de açlıktan sönmüşler
açlıktan sönen bir koloni sebebi yağmalanme kenar köşede hiç bir damla bal olmayışından ve arılar ın ölümden başka çareleri kalmadığı üzücü bir vaka.
 eçlık belirtisi arıların gözlerinin içine girdiklerinden belli olmakta bu koloniyi 3 çıta ile kışlamaya soktuydum uzun süre ihsaniye de kalmam kolonilerdeki hakimiyetimi elden kaybetmeme vesile oldu canımız sağ olsun yapabileceğimiz bişey olmadığından sadece üzülmekle yetinmekteyim.

Hiç yorum yok: