ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

23 Nisan 2012 Pazartesi

ana arı üretimine start

bu koloniye ilk seferde 22 adet lavra transfer ederek verdim o gün  bir hafta öncesi cuma günü idi cumadan önce memeleri bozdum sütleride alıp cuma sonrasına kadar kapalı bir kapta serin bir yerede beklettim cumadan döndükten sonra yüksüklerin içine taksim ederek lavra transferi yaptım  akşam eve giderken hafiften kaldırarak baktım hiç birinin etrafına mum örmemişler canım sıkıldı tekrar çıtayı yerleştirip  üzerini kapadım koloninin  yarın yeniden transfer yaparım düşüncesi ile ertesi gün çıtayı bi çektim 12 tanesini beslemeye aldılar  ve yüksüğede başladılar iyi dedim beslemeye devam 100 çıta arı bir yerden 50 çıta bir yerden yine 50 çıta arı başka bir yerden hiç biri arı getiremediki bizde arılanalım ertelene ertelene önümüzdeki hafta ortasına kadar sürüklenecez hayırlısı olur inşallah    
 
tutan 11  adet memeler kapandı fakat henüz verebileceğim arı yok  bekleteceğim koloni de yok devşirme arı yaptım 3 çıta
birkaç saat bekledikten sonra memeleri verdim bu koloniye en azından başlatıcı kolonim boşa çıktıki ona yeniden transfer yaptım
bekleme kolonisindeki memelerin doğum günleri yaklaştı  mecburiyetten ana kutularından 10 tanesini arılandırmam lazım memelerden birini devşirmeye braktım birinide metro kovan anasını beğenmiyordum ona verdim   
dünde 7 koloninin katlarından 1 er çıta çekerek arılarını bu kovanın içine silkeledim katlarda ki arı mevcudunun çoğunluğu henüz tarlacı olmadığından  işimi acele etmeden yavaş yavaş yaptım ki tarlacı olanlar uçsun diye  sonunda ana kutularının çıta düzenini önceden hazırladıydım içlerine 2 şer bardak arı koyarak  kapadım bir kaç saat. üzerlerinede şurubunu vererek beklettim gölge bir yerde  akşam saatlerindede memelerini verdim salı gününe kadar depoya koydum kutuları. dikkatimi çen bir şey  memeleri verene kadar acaip sesleri vardı depoda memeler verildikten sonra ses hissedilir derecede kesildi  transfer işinde bu yıl randıman yok bende sebebini anlayamadım 2. seferdede 22 de 12  böyle gidersek işimiz iştir.
 nisan ayının son günlerine geldik meyvalardan sadece elma kaldı arılarımızın ziyaret ettiği birde yer çiçekleri

rahmetli dedem derdiki arı ölümlerinin en çok olduğu dönem elma çiçeği açana kadar olur derdi elma çiçek açtıktan sonra arıda korku yok sebebini sorduğum da bu söz çiçekle ilgili değil elma çiçek açtıktan sonra artık soğuk olmaz diyordu

5 yorum:

yüksel özsoy dedi ki...

Abi kolay gelsin. Şu transferle ana yetiştirmeyi inşaallah birgun bende yapacagım. Tecrübeli siz abilermizdn ögrenyoruz. Selamlar.

kadıoğlu dedi ki...

yüksel kardeşim allah razı olsun. inşallah allah nasip ederde yaparsın elimizden gelen yardımları yapmaya her an hazırım.ve aleyküm selam.

Turkish beekeeper dedi ki...

sayın kadıoğlu selamlar.bende iki senedir arıcılıkla uğraşıyorum ve bu sene ilk defa larva transferi yaptım.aynı günün akşamı yüksüklerin yarısını uzatmışlar fakat üstünde bazı resimlerde gördüğümüz gibi arı yoğunluğu yoktu.bu memeleri başlatıcı kolonide kapanana kadar tutsak olurmu?tutan memeleri çifleştirme kutusuna verirken neye dikkat etmeliyiz?kolay gelsin.

Turkish beekeeper dedi ki...

sayın kadığolu selamlar.bende ilk defa transfer yaptım ama verilen yüksüklerin bazılarını uzatmışlar,fakat üstünde bazı resimlerdeki gibi arı yoğunluğu yok.normalmi?birde memeleri başlatıcı kolonide kapattırsak sorun olurmu?memeleri çifleştirme kutusuna verirken nasıl hazırlamalıyız?

kadıoğlu dedi ki...

türk arıcınormalde ana memelerinin çıkmasına 1-2 gün kalana dek başlatıcı kolonide kalmasına sakınca yoktur besleyici koloni ye verilmesindeki maksat besleyicikoloninin çok güçlü yani katlı koloni oluşu sebebi ile verilir kuluç kalık ile ballık arasına ana ızgarası konulup yoksa başlatıcı koloni 5-6 çıtada genç işçi arıları var ise sorun olmaz. çiftleştirme kutusunun anasız olması ana arı yapılabilecek vasıflarda açık lavra olmaması yeni oluşturacaksanız bir saatın üzerinde anasız kalması birde mümkünolduğu kadar yavaş ve itilalı davranılmalı kapanır kapanmaz verilecekse