ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

15 Haziran 2012 Cuma

2007 den 2012 ye


evet değerli dostlarım başlık danda anlaşılacağı gibi bu yılın bir benzeride bolluk ve bereketli bir akım da 2007 yılında olmuştu havalar bu yıl o kadar mükemmel geçtiki ben bu yaşıma kadar bu kadar güzel kestane balı sezonu olduğunu hiç hatırlamıyom kestane akımı başladığı 15 günün üzerinde oldu hava süper güzel nem desen bir o kadar mükemmel rüzgar hiç yok  velasıl süper bir sezondu  
 yanlız değinmeden geçemeyeceğim bir konu polen tuzağı kullanmaığım bir iki kolonide balın tersine polenle bloke olmuş durumda ne yazık ki böyle süper bir sezona sadece 15 koloni ile girdiğime üzüldüm

kolonilerin yarıdan çoğunu ilk baharda sattıydım ana üretimi içn geçen yıl olduğu gibi bu yılda 1 er çıta arılı ve yavrulu olarak alarak başladım fakat bir yanlışlık yaptım arıları getirdiğim gün memelerini verseydim hiç sıkıntı yaşamadan devam etmiş olacaktım oysaki ben kendi yumurtalarından ana çıkarabilme imkanları yok olana kadar bekledim her işte bir hayır var derler ya bu süre zarfında arı sütü topladım arılar bu şekilde bedavaya gelmiş oldular hatta fazlası bile oldu anaların çiftleşme uçuşuna çıktıkları dönemde bu seneye kadar bu şekilde kuşların saldırısı hiç olmamıştı  bloglarda görürdüm anca bu şekilde kovanların başında arı kuşlarının nöbet tuttuğunu bu yıl ben yaşadım aynı durumu. bu sebeple ana arı üretim kolonileri bir çokları sahte ana oluşumlarına sebep oldu normalde 4-5 kovan ayırdıydım kutulara takviyeye ama neredeyse 15 kovan yetmedi takviye için halen daha tam sorunu çözebilmiş değilim ana kutularında
 kaderden öteye geçilmez rabbim neyi nasip ettiyse o olur. bazen boş bulunup keşke hiç ana üretim kovanlarına destek olmasamda bütün kolonilerle bala girsem dediğim olur. ne zaman öleceğimi bilsem mezarımı kazarım misali.
 yukarda da bahsettiğim gibi polen tuzağı kullandığım kolonilerde bal stoğu doruk noktasında aslında alt iki resim üstte olacaktı sıra düzenine göre çıtalar alındıkça tamamı bal oluşu zuzur verir durumda sadece sonçıtada çok az bir çıkmamış yavru mevcudu var
 sırlama işine daha henüz yeni giriştiler inşallah trakyaya gitme den önce sırlamalar tam olur bu yıl 4 lü olan bal süzme makinemin pervane diye tabir ettikleri çıtalarını dizdiğimiz aparatı boyaları söküldü kısmende paslanmış durumda idi ona bakım yaptırana kadar paslanmaz,altılı ve motorlu makine almak daha cazip geldi bana CİVAN petekten Ali CİVAN kardeşim sağolsun bu konuda elinden gelen yardımı esirgemedi bende yeni makine sahibi oldum.yarın kargo şirketi inşallah makineyi evime teslim eder,
 şu an için üç kat olan kolonilerde 10 çıta bal garanti 2 kuluçkalıkdan da  mutlaka hisemize bir şeyler düşer düşüncesindeyim
 bu koloniyi bu gün yeniden başka kovana aktardım sebebi ise içerdeki durumu merak ettiğimden o kadar ahenkli bir çalişma varki içeride çift kat kuluçkalıkta kenar çıtalar bal doldurulmuş ikinciler polenle bloke olmuş bal kemerleri yine bal dolu iki katta 10 çıtaya yakın açık kapalı yavru mevcut
 benim polenlıkler iki fonksiyonlu isteyen polenini tuzaktan geçerek brakır isteyen üst kısım daki çıkış deliğinden  polenli olarak girer
arılarda da koyunlada olduğu gibi bir durum mu var anlayamadım katları yerleştirdim örtüyü örtmeye hazırlanıyom sürü halindeüstten aşağı akmaya başladılar duman döndüremedi elimle yönlerini kovan içine  yönlendirdim.
acısı ile tatlısı ile kestane sezonunu bitirdik sayılır  kenar köşede yeni açanlar olabilir zaten meterolojiye göre 3 gün rüzgarlı geçecek miş böğürtlenlerden akım devam etmekte ıhlamurlar yeni açtı bu gün arılıkta süper ıhlamur kokusu mevcut tu anlaşılan ıhlamur ile rırlama işlerini tamamlarlar görüşündeyim
 bizim arıcı Cafer YIDIZ abimizin yazlığının bahçesinde arılar için yok yok mübarek
sanki söğüt ağacına benzemekte benim arılıkta arıların ilk polen nektar kaynağı söğüte benzemekte

3 yorum:

ÇAYLI dedi ki...

slmlar.
her işte bir hayır vardır .inşallah
kırmısı sögüt cinsi cok ilginç kışın yaprak dökümünden sonra bi cubuk dikelim tabiki
bizde olurmu acaba
cok güzel görünüyor

yüksel özsoy dedi ki...

Maşaallah abi ballar iştah acıcı. 2012 yerine 2011 yazmışın yanlışlıkla abi. Abi bi sorum olacak ben 3lü süzme makinesı alcam ama yalpa yapıyor diyolar 4 lü iyi diyolar. 3 lü ile çalışılmıyormu. Selamlar.

kadıoğlu dedi ki...

ve aleyküm selam mehmet abi allah nasip ederse bende düşündüm çelikleme yöntemi ile üretmeyi. selam ve sevgilerimle.
yüksel kardeşim uyarın için teşekkürler bencede 3 lü alacağına 4 lü yü daha tavsiye ederim 3 lüyü ben hiç görmedim duyduğum kadarı ile çok sarsıyormuş.selam ve sevgiler ile.