ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

8 Haziran 2012 Cuma

ana arı sefkiyatı ve arılıktan

 ana arı sefkiyatları başladı aslında 3-5 isteyenlere mayıs sonlarından itibaren  kutulardan başladıydım  aslında bu yıl kutuda üretimi hiç yapmayı düşünmüyordum fakat dışardan arı almam gecikince hazırladığım memelerin zayi olmaması için bir miktar ile başlamak zorunda kaldım kutularda üretim benim  açımdan kışın kışlama zorluğundan dolayısı ile ana arı üretimini tamamen ruşetlerde yapma yönününü seçtim bu yıl. geçtiğimiz pazar günü ilk il dışı olarak giresuna gelin gönderdik kızları.
 bu günde gelin giden kızlara meme dağıtım ını gerçekleştirdim bu gün. pazar günü çok geç saatlerde topladım anaları çünkü pazaretsi günü arılığa gidebilme olasılığım olmadığından meme dağıtımını vaktim olaydı da anaları topladıktan 2 saat sonra dağıtabileydim koloni kendi yumurtalarından hiç meme takma zahmetine girmeden bu memeyi kabulleniyorlar.

aslında bu gün meme dağıtma işi benim açımdan iyi oldu biraz epeyce arı sütü elde etmiş oldum


 bu sene ana arı üretimini biraz artırdığımdan dolayı bayağı zorluk çektim sebebi bir çok koloni memeleri kabullenmediler oldukca uzun zaman kendi memelerine meme takma cihetine gittiler yine çıkan anaların bir çoğu tam döllenme vakitlerinde kuşlara yem oldular bir miktar sahte anaya gitti fakat sahte anaya gidenleri gördüğüm anda içindeki çıtaları alarak yerlerine destek kolonilerimden yavrulu çıta vererek sahte ananın yumurtlama hevesini yok ettim yine bir kaç gün öncesine kadarbeslemeye devam etmekteydim bu kolonileri allahtan kestane böğürtlen ıhlamurlar açtı da bu eziyetten kurtuldum  hatta gizli yağmacılığı bile yaşadım bir çok kolonide gece şurup verdiğim kutuda ertesi gün akşam üzeri baktığımda bir damla yiyeceğinin olmadığını görmekteydim bu gün çok rahat bir şekilde kontrol ettim hem taciz edilmediler hemde o vakitlerde yağmalanan kolonilerde bu gün oldukca bal ve polen stoğunun olduğunu gözlemledim.
 bu yıl havaların yağışlı gitmesi diken başınrekortesini bayağı artırdı biz bunu sebzeli hamsinin içinde değerlendirmekteyiz
 enginarların da artık hasat vakitleri geldi sayılır
 aslında bu gün hasat edecektim falat akşam saatlerinde vakit bulamadım ana arı almak için saat 17 cıvarlarında beni arayan arkadaşımız Yüksel ÖZSOY anca arılığa 20 cıvarında gelebilince enginar hasadı allah nasip ederse yarına kaldı
 Bursa dan Kenan GİŞAN kardeşime sipariş verdiğim çıtaları altten ve üsten 4 lü delen aparat dün aras kargo tarafından eve teslim edildi bu gün motor ile arılığa götürdüm.
saat 17 cıvarlarında zincirli kuyudan otobüse binen aslen Kastamonulu olan Sapancada arıcılık yapan kardeşimiz Yüksel ÖZSOY anca alem dağa 20 de ulaşabildi havada bayağı karmıştı bu gün akşama yaptığım kontrollerde yemediğim kadar iğneyi akşam 7 tane anayı yakalayıp  yanına koyduğum bakıcıları yakalarken yedim. bir ilk de yaşamış oldum Yüksel kardeşim sayesinde geri dönüşte saat 21 oldu bu saat tede Alemdağa araba bulabilmek nerdeyse imkansız motor ile Alemdağa kadar götürdüm oysaki hiç arkamda yolcu taşımadıydım. bu vesile ilede benim ustam hamımı da arılığa getirip götürebilme cesaretini de edinmiş oldum.

1 yorum:

yüksel özsoy dedi ki...

Abi arılıktaki kestane kokukusu hala burnumda.maaşaallah mekanın güzel abi. İlk çift kişilik mobilet serüveni benim için biraz üşütücü oldu. Bereketli sezonlar.