ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

25 Ağustos 2012 Cumartesi

şileden ve arılıktan bazı görüntüler

bu gün şilede birliğimize tahsis edilen okulun boyasına başlayabilmem için eksikleri tespite gittiydim şile merkezde birliğimiz yönetim kurulu üyesi Ayhan ARSLAN kardeşimizle eksikleri tesbit ettikten sonra cuma namazı kılmak için Ayhan kardeşin köyüne gittik köydeki evinin alt katı atölye, depo ve kendi ve şile cıvarındaki dostları için kek imalarhanesi ileriye dönük çıtaların saklanması için bir kısmının soğuk hava deposu yapmayı düşünmekte. köyde arıcı olmayan yok neredeyse
 bu da mini bir şeker çekme makinası bunu il kez gördüm Ayhan kardeşin ağabisi iyi valla herkesin böyle bir abisi olsa sırtı yere gelmesi mümkün değil.
 aslında Ayhan kareş gibi 100 ün üzeribde  kolonisi olan herkesin ihtiyacı hamur karma makinesi
 Ayhan kardeşin abisi şereri çekip pudra yapıp makinede yoğurdu Ayhan abiyede sadece makineden çıkarılıp poetleyiciye vermek kaldı.


kekler poşetlenip  arılara verilecek vaziyete getirilmiş
 yalatılıp temizlenmiş çıtalar bu şekilde tezgaha dizilmişler
her bir tezgah 150 cıvarında çita alabilmekte
Ayhan kardeşimiz ve akrabalarından bir arıcı dostumuz bu köy Boşnak köyü imiş zaten bir çoğu akraba  
 Ayhan kardeşimizin babasının doğduğu ömrünü neredeyse bitirmek üzere olan bir ev şu an amcaların imiş
 cuma namazını köyde kıldıktan sonra köyün çıkışında bir mekanda Ayhan kardeşimiz gözleme ısmarladı dediğine göre bu köy eskiden ermeni köyü imiş burası da vaftiz odası imiş.

 üst iki resmi çekerken önkısmında otomobil vardı geniş açılı çekemediydim.şimdi virane olmuş hertarafını sarmaşıklar sardı
 son ana arıları n siparişini aldık ücretleri ödendi göndermeden önce transferi yaptım allahın taktiri ilahisi sahibine gidecek son 20 adet ana var 28 transfer yaptımdı 22 adet meme tuttu tutmayan yüksükleri çözdümki arılar onlarla meşkul olmasınlar farkında olmadan sipariş biraz haddimi aştım erkek arı mevcudu şu an için 40-50 ana için uygundur ama hava durumu müsait olmuyor birde bu dönemden sonra çiftleşen analar pek randıman vermiyor şimden sonra çiftleşecek analar bahara çıkarsa kolonilerimi yeterli olur artık ya nasip seneye ana arı üretimi yapmaya mecalimiz olurmu malüm ihtiyarladım lavra  transferi yapamıyom kolonilerin yapmış oldukları memeleri kesip kesip ana üretimi yapıyormuşum
bu güne kadar hiç yapmadığım bir şeyi yapıp tutmayan memeleri aldım inşaallah tutanlara zarar vermemişim. bu arada dün yani perşembe günü ana kutularının bir bölümünün anası satıldıktan sonra birleştirme yapıp koloni haline getirdim onları geneli şu anda 4-5 çıtanın üzerindeler iyi bir besleme ile  7 çıta cıvarlarında kışa girebilirsem allah da nasip ederse kışı rahat çıkarırlar bu şekilde inşaallah.

arılıkta dolaşırken arıların kaynaştığını gördüm biraz baktım dikkatlice içlerinde eşek arısını gördüm 5 dakikanın üzerinde çekim yaptıktan sonra sıkıldım biraz dışarı çektim kaynaşan arıları sonrada akü bitti makine istop etti aküyü değilip altteki videoyu çektim.
eşek arısını ele geçiren koloni onu linç edişleri ile arivearicidostu

arık işi biten eşek arısı zarar veremaz hale  geldikten sonra bir bir terk etti arılar onu
eşek arısının linç işlemi bittikten sonraki durum ile arivearicidostu

3 yorum:

ESBAL ARI ÜRÜNLERİ dedi ki...

kolay gelsin
www.uzmanaricilik.com

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

üstad selamunaleyküüm,

Şiledeki yeni yer hayırlı olsun.
şeker çekme ve hamur makinası ilgimi çekti
bir kaç arıcı birleşip böyle bir makina alabilir.

hayırlı çalışmalar

kadıoğlu dedi ki...

ve aleyküm selam ustad hepimize seninde sonuçta orası şeker çekme ve hamur makinesi tutarı pek fazla bir şey değil. 100 kolonisi olan herkes de olası gereken ama bu iş çok zaman alıcı bir çuvalı çekmek çok vakit alıyor.