ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

28 Eylül 2012 Cuma

KEK GÜNÜ

bu gün işlerimi yoluna koyduktan sonra bir ara arı evine uğradım orada Mehmet ÖRNEK abi ile tanıştık kek mevzuu nu konuştuk Mustafa abinin yerini bilmediğini söyledi yardımcı olurum  dedim madem bilmiyon orayı beraber gideriz dedim Mustafa abiyi aradım dedi ben gidiyom İSPİR e ama oğlum Bünyamin  burada dedi saat 12 cıvarlarında vardık oraya şekeri de SULTANBEYLİ nden bir marketten 115 tl ye aldık bu arada Mehmet abiye tlf geldi kızının rahatsızlandığı haberi. gitti abimiz benim kek hazırlandı oturduk bünyaminle sohbet ettik dışarda
 Mehmet abi 15.30 cıvarında 1 tnk bal bir çuval şeker alarak geldı şeker çekildi makineden kazana aktarıldı yoğurulmak üzere bun arada şeker tozu oyle sardıki etrafı gözle pek görülmesede resimde çok iyi görülmekte Mehmet abinin keki hazırlandı torbalandı çıktık yola ben SULTANBEYLİ nden bir züccaciye ye ramazandan önce ücretini ödeyerek5 koli kavanoz sipariş verdiydim o gün bu gün eve getirip teslim etmediler onları da alıp  koyduk arabaya
 vakit henüz erkendi Mehmet abinin arılığına uğradık PAŞAKÖY ile SULTANBEYLİ arasında oyoyolun kenarına koymuş pürenler güzel tam açmasada  arılar pürenden nektar çekmeye başlamışlar fakat sonbahar için  koloni yönetimi denilen bu kısımı bütün arıcı dostumun dikkatini bu konuya çekmek için.renkli ve büyük harfle yazacam.DEĞERLİ ARICI KARDEŞLERİM ÖZELLİKLEDE BU İŞE YENİ BAŞLAYAN ARKADAŞLAR SORDUĞUMDA KIŞ ARISINI OLUŞTURMAK İÇİN KULUÇKALIKTA DÜZENLEME YAPIP KEK İLE TEŞFİK YAPIYORMUSUNUZ DEDİĞİMDE ALT KATTAN BAL ALMADIM DEMEKTELER BU EN KÖTÜSÜ. ETTİĞİMİZ SOHBETLERDE KENDİLERİNE AYNEN BU YAZDIKLARIMI KOLONİNİN MEVCUT DURUMUNA GÖRE 1 İLE 5 ÇITA ARASINDA BALLI POLENLİ ÇITALAR ÇEKİLİP BUNLARIN YERİNE EĞER ELDE VAR İSE ESMER TEMİZ PETEKLER BUNLARA ÜST KISIMLARINA BAL KEMERİNE BENZER ŞEKİLDE FIS FIŞ İLE ŞURUP PÜSKÜRTÜP ALT KISIMLARADA ISLANACAK DERECEDE ŞURUP PÜSKÜRTÜLÜP BU ÇITALAR YAVRU ARALARINA GİRİLMELİ YOK İSE ÇEKİLEN ÇITALARIN BALLARI SÜZÜLEREK KULLANILMALI ALT KISIMLARDAKİ ŞURUBU TEMİZLEDİKTEN SONRA HEMDE PARLATILMAKTA  BU VESİLE İLE ANA ARIYA YENİ YUMURTA ATMA ALANI OLUŞTURULMAKTA KEK DE VERİLİNCE DIŞARDAN GETİRİ VAR KANISINA VARMAKTA ANA ARI ONA GÖRE BESLENMEKTE  ÜST KISIMDA KEMER OLUŞTURU DUĞUN DAN YUMURTA HEMEN ATMAKTA EĞER KEMER OLUŞTURULMADAN  VERİLİRSE BU TÜR ÇITALAR A HEMEN YUMURTA ATMAMAKTA ANA ARI.BU YÖNTEMİ TELEFONLA TARİF ETTİĞİM ARICI DOSTLARIMDAN GERİ TEŞEKKÜR TELEFONLARI ALMAKTAYIM.  KIŞA NE KADAR GÜÇLÜ KOLONİ İLE GİRERSEK BAL TÜKETİMİ O KADAR AZ OLUR VE BAHARA DA GÜÇLÜ ÇIKILIR BİRDE SON GÜNLERDE HER GİTTİĞİM ARILIKLARDA KOLONİLER EN KABA DAYISI 5 ÇITA BİRDE BLOKE OLMUŞ BAL İLE ANA NEREYE YAVRU ATACAK  KIŞ DEĞERLİ DOSTLARIM NE OLUR SON BAHARDA ARI BÖLME İŞİ YAPMAYALIM SON BAHARDA ZATEN SEZON SONU BALDAN ÇIKMIŞ ARI ÖMRÜNÜN SON GÜNLERİNDE BÖLÜNÜYOR ANA YAPANA KADAR DA KOLONİ BİTME NOKTASINA GELİYOR KIŞA BU ŞEKİLDE GİRİLİNCEDE KIŞ KAYIPLARI KAÇINILMAZ OLMAKTA.KOLONİ SAYIM ARTSIN DİYE NE OLUR KOLONİLERİMİZİN ÖLÜMLERİNE SEBEP OLMAYALIM ÇOK İSTİYORSAK KOLONİ SAYIM ARTSIN DİYE BU BÖLME İŞLEMİNİ NİSAN AYINDA YAPALIM ÖLÜM RISKİ BİR NEBZE YOK OLMUŞ OLUNUR EKİM AYI GELDİ ÇATTI GELDİ HALEN YENİ ARI BÖLECEK OLANLAR MEVCUTLAR ALLAH BUNLARIN YARDIMCISI OLSUN  
 geç saat olmasına ve rüzgarın da esmesine rağmen arılar nektar taşımaya devam etmekteydiler
 bu yıl da pürene gitmek nasip olmadı gıderim gitmem derken gitmedim ama çok daha iyi oldu pürene gitmediğim arılarım açısından sarmaşıklardan süper bal çektiler kış stoklaması derdinden kurtuldum
 Mehmet ÖRNEK abimizin rılığı güzel bir yerde pürenlikler ön kısımlarında oldukça fazla henüz açmayan pürenlerde oldukça fazla
Mehmet abi yeni arıcılarımızdan önce şileye kestane balına oradan trakyaya  şimdide pürene inşallah pürende toparlarlar koloniler kendilerini olanak olduğu kadar iç dizaynını yaptım Mehmet abi kabarmış peteklerinin tamamını mum kurduna kaptırmış fazla zarar görmeden eritmiş.
çok uzun zaman maske giymemiştim bu gün giydim maskeyi ama Mehmet abinin dediği kadar hırçın değildi kolonileri.

Hiç yorum yok: