ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Ekim 2012 Çarşamba

bacaksız ana

 ağustoz ayı ortaralarında vermiş olduğum memeyi yok edip yerine kendileri yeniden f 2 ana yaptılar bir ara yeni doğduğunda gördüydüm işçi arıdan bile küçük bir ana arı geç saatlerdeydi ilk fırsatta değiştirim dedim kapadım kapağı nasıl olduysa unuttum aklıma geldiğinde baktım her tarafa inci gibi yumurta döşemiş dur bakalım dedim kendi kendime bu ana boyu posu ne çıkıp döllenmiş olabilirmi diye braktım  kekini koydum üstüne kapadım yine kapağı bir hafta sonra kontrol ettiğimde yumurtalar işçi arı olarak kapatılmış fazla uzun sürmez keserler dedim kendi kendime neredeyse 2 ayı geçti halen görevi başında
 yumurta atışı çok çok sağlıklı olmasada yinede kötü sayılmaz
demek istediğim ana arı boyunun posuna bakmadan kolninin başında görevimdeyim demekte
 artık yavaş yavaş  kolonilere deteklemeye başlamalıyım ki yavru alanı daraltılsın kışlık stokları sırlansın  yoksa karniyol ana arıları yumurtadan kesmek oldukca zor olmakta.anca mumurta atabileceği alanların daraltılması ile dizginler ele alınırsa kış rahat geçirilir.
 bir çok kez gerek  yazılarımda gerek msn konuşmalarında ve tlf konuşmalarımızda bir çok dostuma belirtiğim üzere kolonilere kek verildiğinde ana arılar aşırı yumurta atmakta ve stokların bitmesi de o derecede fazlalaşmakta havalar daha fazla soğumadan da stoklar tamamlanmalı ki kışa sorunsuz girsinler bu günden itibaren ara arı kutularının koloniye dönüştürdüklerimde invert şurupla  şuruplamaya başladım
 bacaksız ana derken ayaksız olduğundan değil ata sözü var ya küçük olanlara bacaksız tabiri yani bizim bacaksız ananın kolonisi 2 çıtanın her iki yüzünde 1 çıtanın da bir yüzünde yukarıdaki resimlerde görüldüğü üzere yavru mevcudu bulunmakta mevcudu de olduk ca iyi durumda.

Hiç yorum yok: