ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

8 Kasım 2012 Perşembe

kasım ayında ana kaybı


bu gün motorun muaynesi için saat 14 e randövi aldıydım evde vakit geçmeyince biraz olsun arılıkta vakit geçireyim dedim gittimki bu manzara ile karşılaştım 2011 model analardan biri hayatını kaybetmiş kapı dışarı edilmiş ama dakikalarca izledim sonra bu resmi çekip anayı aldım elime. 
  görünüşe göre eksiklik yok ama kızları daha iyisini bildikleri için hayatına son verdirmişler yada ölü verdi her ne olduysa sonuçta koloni anasız. tabiki yenisini yaptılar düşüncesinde idim ne yazıkki yaptığım kontrolde düşüncemde yanıldım.
koloni 10 çıtayı saracak düzeyde stokları ve yavru mevcudu aşağı resimlere indikçe anlaşılacak.
 stoklar mükemmel yanlız bu resmi büyütüp bakarsanız birilerine göre işaretlediğim yerden ana memelerini kesip ana ürettiğimi düşünmelerine hayret ettim bu kadar cahilane düşünce 500 ün üzerinde ana arı ürettim bu sistem le üretilebilirmi bu kadar ana arı bu çıtalarbloğumu izleyenler bilir  malüm geçen yıl 100 çıtanın üzerinde arı satın aldım bu yıl yine 150 çıta arı satın aldım bu çıtalar dan mutlaka ballıklarda kullanılmış tır mesela bu kolonide üst resime bakılırsa bana ait olan yani dışardan gelmeyen sadece 4 adet çıta mevcudu bulunmakta benim çıtalarım altten üsten delinip tellendiği için resimi büyütüp bakılırsa anlaşılacaktır.
 bu kolonide bal ve polen mevcudu 10 çıtaya yayılmış durumda
 bu çıtada ise alt kısımlarda yine polen mevcudu var fakat çok az bir miktar bal konularak üst kısmına sırlama  yapılmış


 ölen ananın kolonisindekibal ve polen stokları gözükmekte açık olan polen ler yeni dünya çiçeğinden yakın zamandataşıdıklar polenlerden.



 iki çıtada önlü arkalıoldukça geniş alana yayılmiş gerek açık gerek kapalı yavru mevcudu bulunmakta  günlük yumurta tabir ettiğimiz yumurtalar da var.ananın kesilme sebebini anlayamadım muğla kongresi dolayısı ile 10 günden fazla zamandır kovan açtığım da yoktuki ben ezebildim diyeyim.


 çıtanın bu yüzü kovanin en dışına gelen kısımda buraya kadar stok koymuşlar bir çok kolonimdekovanın dış kısmına gelen kısımlarada stok yok sayılır.
bazı resimlere bakılırsa arıların kanatlarının hareket halinde olduğu görülür nasip olursa yarın yeni anaları nı verip koloniyi rahatlatırım.

SAM_2212 ile arivearicidostuanasız olan bir koloninin kovan kapağının kaldırılmasında koloninin uğultusundan ve arılarınaşırı kanat çırpmalarından da anlaşılabilir .ben tesadüfen ölü anayıkapı önünde gördüm görmeseydim son sıkıştırma ve stok kontrolünde fark edebilirdim bu şekilde dahi braksam kendilerine ana yaparlar ama ana döllenme şansı bulamaz bu yüzden yarından tezi yok ana vermek zorundayım. 

Hiç yorum yok: