ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

12 Aralık 2012 Çarşamba

ARILIKTAN

pazar günü ilk pudra şekeri uygulama yaptığım kovanlarda ki dökülen varovayı görünce tamamına uygulamayı yaptım velasıl hiç dökülmeyen de vardı 5-10 tana dökülen de vardı aslında geri kalan kolonilere pudra şekeri uygulamama biraz yunanlı arıcı dostumuzun blogunda ki uygulaması   ve değerli hocalarım Devrim OSKAY'ın ve Mustafa Necati MUZ'un bu konudaki uygulamaların ve sonuçları ile ilgili linkleri yolayacaklarını söylemesi  tamamına yaymama vesile oldu.  http://www.melissocosmos.com/2012/12/blog-post_4535.html

ana üretim kutularından dönüşen kolonilerde  durumlar  yolunda yedi çıta da iken üzerlerine önce naylon sonra gazete ve en üstede çuval örterek kışa hazırladıydım bu gün kontröllerde 1birer çıta eksildiklerini gözlemledim.havaların güneşli ama soğuk oluşu çok arı kaybı oluşturuyor şöyleki güneş açınca etraf ısınıyor buna aldanan arı çıkıyor kovandan dönüp dolaşıyor güneş kaybolunca hava ani soğuyor arı konduğu yerden tekrar kovanına dönemiyor böylece mevcut bayağı  eksiliyor hergün bu sistem devam edince vay halimize.
 pazargünü yaptığım pudra şekeri uygülamasında bayağı varova döküntüsü oldu dökülen şekerler eridiler ama dikkatimi çeken şekerin  haricindeki mum kırıntılar 3 günde bu kadar tüketimmi oldu yoksa pudra şekeri ile birlikte kayganlaşıp döküldü mü önümüzdeki sıcak günlerde bu durumlar ile ilgili ayrıntılı kontroller yapabilirim inşallah bir de düşüncem kenarlardaki tam sırlı balları orta kısımlara almak kışın salkım halinde iken  kolonilerin balları bitipde diğer tarafa geçemeyip ölmelerini önlemek.geçen yıl bu sistemini uyguladıydım bayağıda faydasını gördüm.
 az da olsa çok ta olsa varova mevcudu bulunmakta kolonilerde hafta sonu allah nasip ederse oksalik asit buharlaştırması yapmayı düşünüyorum.
ve bu gün arılıkların önlerini belli seviyeye kadar örterek yağan yağmurdan yağacak olan kardan kovanlarımın ıslanmasını önlemiş oldum. 
bu şekilde kovanlardan güneş öğle saatlerinde vurmamaya başlar güneşe aldanıp da çıkmaz lar arılar kayıp larda aşırı olmaz inşallah.
bu arılığın ön brandasını sökmeyip katlamıştım üstarafa ama bayağı deforme olmuş burası için almadım artık bu şekilde idare edecez artık şimdilik.
yine bu gün arılıktaki depoda  bir şeyler yaparken dışardan değişik sesler gelmekte sesizce çıktım dışarı arkadaki kiraz ağacında sincaplar ceviz ve kestane kemirip kırmaya çalışmaktalar  

Hiç yorum yok: