ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Ocak 2013 Pazartesi

OKSALİK ASİT BUHARI İLE VAROVA MÜCADELESİ


 aslinda ilk asit buharlaştırmasını bu yılın ilk günü yaptım kalan kısmını da 2. günü ilk gün yaptıklarımın 2.günü resim lediydim dün bu gün de 2. uygulamayı yaptım.aslında  formik asitle 3 kez uygulama yaptıydım erken sonbaharda yine 2 değişik uygulamalar yaptıydım neredeyse formik ve sonrasındaki uygulamamda neredeyse yok denecek kadar varova sayısı azalmıştı bu yıl yıllardan beri sarmaşık dan hiç bu kadar bal akımı olmadıydı bu sebeple bu yıl stoklama şuruplaması  bile sadece ana kutuların da çok az bir şekilde yaptıydım.
 bu sebeple varova mevcudu taşıma sistemi ile o kadar arttıki ben bile  buna şaşıp kaldım
ilk uygulamayı ocağın ilk günlerinde yaptığım uygulamaların sonuçları aşağıdaki 02-01-2013 tarihli resimlerde açıkça görülmekte şok oldum resmen böyle bir şey  olabilirmi ya
 ilk uygulamayı 6 lı aparat ile yaptım ilk yapılan alet olduğundan günümüz teknolojisine uyarlamak için Mehmet Asım GENÇÜNAL abimize yolladım sağolsun iyi bir şekilde yeniledi.yine önceki yazımda da belirtiğim gibi köyümüzdeki bütün kolonilerin ilaçlamasını yapmayı düşünmekteyim allah nasip ederse.bu plan dahilinde ekip arkadaşlarımdan değerli hocam Enver KULAKLI  marmaris fuarında  kendisine 1 tane tekli aparat aldıydı onunla birlikte önce kendininkileri sonra diğer ekip üyemiz Ramazanın kilere uygulama yaptım ertesi günde Necmi kardeşimizinkilerin uygulamasını yaptım. aletin pratikliği köyümüzde 5-10 kolonisi olan arkadaşların kine uygulamaya 6 lı aparat ile yapmanın zor olacağını düşündüğümden  bir tanede tekli sipariş verdim allah razı olsun Mehmet abimizden 6 liyi yollarken isteğim üzerine tekliyi de yolladı.2. seferde kendi kolonilerimi tekli ile ilaçladım.
 yukarıdada değindiğim gibi kolonilerime bu yıl stoklamalarının tamamlanması için şuruplama yapmadım arılar kar yağışı sebebiyle 10 günden fazla salkımda kaldılardı bu gün günesi ve 10 derecenin üzerinde ısıyı görünce arı fırladı dışrı iyi dıştı boşaltımı da yaptılar invert şurupla destekleme yaptığım yıllarda bu serimlerdeki sarıya benzeme olayını görmüyordum.

bu yıl brandaları bayağı sarıya boyadılar aslında önceki uçuşlarda da daha fazla boyamışlardı öncekileri kar yağmur yıkayınca  sadece bu günküler kaldı 
evet bu gün koloniler ile epeyce haşır neşir oldum bir çok koloniyi kontrol ettim yavru varmı diye sadece bu kolonide aşağıdaki resimde görüldüğü kadar yavru mevcüdü.
bu kolonide gördüğüm lavra lar kışın en şidetli soğuk günlerinde yumurtlanmış yumurtalar anlayacağınız haftalık bile değiller.
 evet bu resimler 2 ocakta çekilmiş resimler1 ocakta yapılan uygulamalar sonrasında dökülenler.
 oksalik asit buharlaştırma sisteminde dünkü kontrollerde gözlediğim kadarı ile10 güne kadar etki ettiğine şahit oldum.



buraya kadar olan üstteki resimler 2 ocak ilk uygulama sonrasında çekilen resimler



 buraya kadar olan üst resimler ise 10 günün üzerinde geçen sürede dökülen ilk uygulamadan varova miktarı dün yine tabanları temizledim yeniden 2. uygulamayı yaptım.
 bu günkü kontrollerimde neredeyse aklımı oynatacak duruma geldim bu gün tablaları çektiğimde karşılaştığım manzara içler acısı idi bu günü bayağı hareketli geçirdiler öğleden sonra arılığa gittim dünden bitiremediğim kolonilerin uygulamasını yapmak maksadıyla bitirdim de çok şükür bunun yanında nine yakın çevremde bir kaç koloninin de uygulamasını yaptım
 dün uygulama yaptığım ve uygulamadan önce tabanı temiledim.bu gün bu durumu görünce açlık sınırında sandım ama değil bu taban yukarıda gözüken 9 çıta arıya ait  yavru başladı ama henüz açlık durumu yok bir zaman daha kendi hallerine brakmanın iyi olacağını düşünmekteyim.
bu resim de yine üsteki resimin yakın çekimi varovaları daha yakın görme maksadı ile çektim.

2 yorum:

yüksel özsoy dedi ki...

Abi bukadar varoyu iyi beslemişin. Maşallah demiyecegim nazarım deyerde soyu kesilir bu varolarn inşaallah :)

Adsız dedi ki...

Asım Abi Selamlar
Bu varroadan nedir çekdiğimiz.Sendeki sonucu görünce ben bir sefer daha oksalik buharlaştırması yapayım.İlk uygulamam bir ay önceydi. Aklıma takılan ikinci nin arıya zararı olurmu ne dersin Asım abi.
Şeref KORKMAZ