ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

9 Nisan 2013 Salı

2013 ÜN KAT KOYMA İŞLEMLERİ

bu yıl arılarıma fazla vakit ayırma fırsatı bulamıyorum boya işleri olduk ca yoğun gitmekte haftada 1-2 gün anca ayırabiliyom o da yeterli olmamakta çünkü çok hızlı bir gelişim göstermekteler bu gün tam gün olarak arılıkta sadece kat koyma temel petek verme ve şuruplama işlemlerini gerçekleştirebildim.bu yıl satmayı planladığım 50 koloniden 30 tanesi satıldı geriye satılacak 20 koloni kaldı onlarda  da arayıp 15 nisan da diye söylediklerim dönerseler  kalmadı sayılır.
 yavru durumları o karar tavan yapmış durumdaki bal kemerleri bile yavru alanı olmuş durumda
 bu yıl beslemeyi konya şekerin ürettiği arı yemi ile yapmaktayım arılıkta şekerim olmasına rağmen şurup hazırlamaya vakit  bulamıyorum. hemde oldukça kolay olmakta 2 teneke  suya 1 teneke arı şurubunu katarak inceltiyom böylece 1 seferde 3 teneke yemi taksim ediyom kolayca işim bitmiş oluyor
 kat koyma işlerine cumartesi günü başladımdı bu gün yine de devam ettim kolonilerdeki hızlı gelişme oldukca sevindirici olmakta
 kolonilerde cumartesi 2 çıta yukarı çıkarıp aşağıya temel petek verdiydim petekler kabartılmış yumurta bile atılmış bu gün yine 2 kapalı yavrulu çıtayı yukarı çıkarıp temel petek verdim aşağıya. şurubunu da doldurup.
şurubunu doldurduktan resimde de görüldüğü üzere daraltmasını da yapıp doğal gaz israfını önlemiş oldum.  malum  havalar çok istikrarsız gitmekte  bu gün bile oldukca soğuk bir gündü motorla arılığa giderken ellerim donar gibi oldu  fakat öğleden sonra güneş olmasa bile hava oldukça ısındı o vakitte arı  öyle bir suya vurduki neredyse oğul verecekler sandım öyle bir ses oluştu.
 gelişim o kadar hızlıki bu koloniye sadeve şurup verdim geçen hafta içi henüz boş çıtaları vardı bu gün baktım boş alana petek örmüşler
 bu kolonide henüz atılım yapmadıydı başka kovandan çıkardığım ballı bir petek vardı bozuk  balını alsınlar diye arası  açık vaziyette braktım bu gün baktığımda yine araya petek salmışlar.velasıl 2013 arıcılık açısından iyi gitmekte  ama ana arı üretimi için aynı şeyi söyleyemiyeceğim bu gün 80 adet ana arı adayını imha ettim.sebebi ana arı üretimini 40  paket arı alıp yapacaktım 3-5 nisan arasında gelecekti paket arılar olmadı 9 nisan denildi onada   eyvallah dedik işimize uyardı pazartesi günü perşembeye atılınca gitti bizim 80 adet ana arı adayımız doğmuş anayı kabul ettirmek çok zor olmakta bu yüzden o sıkıntıyı çekmek işime gelmedi yine hazırda bu gün kapanan ana adayları mevcut bu yüzden sıkıntı yok her zaman bir B planı hazır bekletilmekte.

5 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Selamun aleyküm
Sayın Asım Abim
Size yakın olmak varmış...
Biz çok uzaktayız.
Allah kolaylık versin.
Konya şekerin ürettiği arı yeminin invert şurubunda farkı var mı?
Bereketli bir sezon dileklerimle...

serdar dedi ki...

selamun alyekum asim abi

bende konya sekerin surubunu kullaniyorum 3 gun ara ile 1=1 oranla 500 gr olarak veriyorum acaba bir sikinti olurmu. abi birde ham petek verdigimizde, kovana surubu artirmak gereklimi yardimci olursan sevinirim.
bol balli sezonlar...

Unknown dedi ki...

aleyküm selam minik arıcı kardeşim gerek telefon gerek internet sayesinde uzaklıklar artık yok oldu malum.konya şekerin ürettiği arı yeminin içeriğini okumadım ama invert olabilir çünkü 6 ay raf ömrü olduğuna göre diğer iyi bir özelliği su katabilime imkanı.
aleyküm selam serdar kardeşim eğer nektar akımı yoksa 3 gün ve 500 gr çok az ama nektar arımı varsa sorun yok. bu mevsim de hem mum kabarttığından hemde yavru beslemesinde kullandığından 1/1 çok kalın harcayabilmesi için mutlaka su ihtiyacı hissedecektir örneğin ben 1 ölçek şuruba 2 ölçek su katarak veriyorum iyide olduğunu düşünmekteyim.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...


üstadım;

maşallah emeklerin boşa çıkmamaış. millet akdenize gidip arlarını güçlendirirken, sen istanbulda arıya kat atıp aynı zamanda satışa'da hazır hale getirmişsin maşallah tebrikler..

Hayırlı sezonlar dilerim.

Unknown dedi ki...

üstadım allah razı olsun atalarımız demişler ya bakarsan bağ bakmazsan dağ olur diye akdenize gidenler doğadan nasiplenerek güçlendirmiş oldular bande işlerimin yoğunluğu nedeniyle invert şurup yapamadım konya şekerin arı yemine 1 tenekeye 2 teneke su katarak besleyerek bu hale getirebildim allaha şükürler olsun.öyle aşırı bir beslemede yapmadım koloniler zaten kıştan stokları mükemmeldi az bir takviye ile işi götürdük çok şükür. sanada hayırlı sezonlar dilerim.