ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

3 Eylül 2013 Salı

yuvası bulunursa işlem çok basit

 geçen yıl kış ayında kolonilerini oksalik asit buharlaştırmasi ile varova mücadelesi yaptığım arıcı dostlarım memnun kalmışlar bu yöntemle bu yıl sonbaharda da aynı yöntemi tercih ettiler ilk ilaçlamasını yaptım 75 adet kolonilerini ilaçladım.
 ama akşam saatleri olmasına rağmen o kadar yoğun eşek arı trafiği varki çok yakın bir yerde olduğu ap açık belliydi gece kondunun tavan arsında yuvalanmışlar dün akşam ilaçlamayı bitiremedim bu gün akşama 5-10 koloni braktımki onlarında icabına bakmak için ilaçlamaya başlamadan önce çıktımtavan arasına keşif yaptım biraz.
 2 tüp şeltoxla işi bitirdim hava iyice kardıktan sonra maskeyi eldiveni  giydim çıktım tavan arasına teke tek çatışma kolaydı sürü ile mücadele çok daha heyecen verici gece olmasına rağmen halen dışardan gelen ler vardı
 işi bitirdim yarın nasip olursa sonucunu görmek için ve yuvayı itina ile söküp Ahet PEHLEVAN abime hediye edecem nasip olursa.

çok iyi resimler çekemedim çünkü ilaçtan bayağı etkilendim her ne kadar korundumsada  esintilerine maruz kaldım.o kadar ilaç kullanmışımki gömeçte olanlardan çok dışardan gelen arılar üzerine püskürtmek bayağı vaktimizi aldı.

Hiç yorum yok: