ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Kasım 2013 Pazar

KASIM AYINDAN ESİNTİLER

 geçen hafta sonu ümraniye de işlerim vardı işlerim bitince Yusuf ŞİMŞAK kardeşimin ziyaretine gittim biraz sohbetten sonra  şehirli kızların varova mücadelesi ni yapmak üzere işe koyulduk kızların durumu fena sayılmaz yavru durum ları ise  alem dağ ve isaklı dakilere nazararen olağan üstü fazla

 baba kızlarını iyi bakmakta yedikleri önünde yemedikleri üstünde ee artık varova mücadeleside yapıldı bunlar ofis balkonundakiler evin tarasındakilere oranla çok şanslılar sebebi ise burada sarıcalar yok gibi ben hiç görmedim en azından.
 denetimlerim den tam not aldılar şehirli kızlar en kaba dayısı 3 çıta olan bu kolonilerde yavru durumları imrendirici
 eveet değerli dostlarşehirli kızların yavrulu çıtalarından görüntü böyle giderse bahara katlı çıkarlar inşallah.

 
değerli dostlarım kendi kolonilerime sıra gelince önceki yıllara nazaren iyi sayılmaz ama yinede şükürler olsun ki 4 çıtanın altında arım yok ama 8 çıtanın üzerinde de yok
 geçtiğimiz perşembe günü genel bir kontrolden geçirdim kolonileri yavru durumu koloni ne kadar güçlü olursa olsun 2 çıtanın ön ve arkasında alt ve üst resimde görüldüğü alan kadar dır genelinde.
bu çıtada ayrıca dikkatim çeken bir mevzuu önceki yayınlarımda da yine belirttiğim gibi  açık renkli olan kısım lara son baharda bal stoğu olmadığı gözlemlerim bu da demek oluyor ki ilk baharda ne kadar temel petek verirsek koloni gücüne göre kabartıp bir o kadar yavru attığı son bahar ve kış aylarında ise esmer ve temiz peteklerde  çalıştıklarının görüntüsü.
 kekleri biten kolonilere yeniden kek vermeyip  bir çuvalın içine boş bir çerçeveyi koyup fazlalıklarını arkaya katlayıp bölgü tahtası olarak kullanıp kolonileri sıkıştırdım.

 ilk bakışta 10 çıta gibi gözüken kolonilerin çok az arısı olanlarının arılarını silkeleyip koloniyi 7 çıtaya kadar düşürüp sıkıştırmasını yaptım
 ve üstlerine naylonlarını naylonon üzerine gazete gazete üzerinede çuvallarını örtüp. allah nasip ederse şubat sonuna kadar bu ve bunun gibi olan kolonileri ellememek üzere kapadım

 bazılarının kekleri henüz bitmediydi ve stokları da azdı arı yemi bittiğinden invert şurup hazırlayıp stoklarına takviyeye başladım.
 bu koloni de keki bitenlerden fakat stokları az olanlardan biri bu yıl yaşadığım bir olumsuzluktan bahsedeyim trakyaya götürdüğüm kolonilerde varovadan kurtaramadım halen mücadeleye devam etmekteyim. ana kutuları haricinde trakyaya götürmediğim kolonilerde ise yiyecek yetiştiremiyorum güçlerini korumaları için ettiğim hesaplara göre haziran ayından bu tarafa  30 litrenin üzerinde şurup verdiğim halde halen stokları yeterli değil.
 bu hafta sonu da ana arı yetiştirme kutularının önümüzdeki seneye hazırlama işlerine başladım önce bezir yağı ve vernikli ahşap koruyucuyu tinerle inceltip ilk kat olarak sürdüm ahşabın bunu iyice emmesini sağladım resimde de görüldüğü üzere 2. katlarını incelt meden sürüp aksesuarlarını takıp depoya kaldırıyorum allah nasip ederse seneye kulanmak üzere.

normal kovanlarımda bezir yağını sadece ahşap koruyucu ile inceltip boyuyordum ana kutularının boyamasında bezir yağını vernikli ahşap koruyucu ile karıştırıp boyadım sebebi ise ana kutuları devamlı dışarda kalmaktalar ve her zaman ıslanmaktalar. normal kovanlarım ise sadece trakyada bulunduğu dönemde yağmur yağarsa ıslanırlar arılıklarım üç tarafi ve önlerinin de büyük kısmının kapalı olduğundan ıslanmazlar.

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Kış düzenine aldığımız kovanlar da esmek petek haricinde kesinlikle stok yapmıyor.Mesela arada bir beyaz petek olsun,devamında ise esmer , sırayı gözetmeden direk esmer peteğe nektarı stokluyor.

Tabiii , hiç esmer yoksa , seve seve stok yapıyor::))

Görünen çıtalarının kış stoğu tamam.Fazlası var eksiği yok.BUna rağmen bazı kolonilerininin hala neden eksiği var anlayamadım.Besleme yaparken , aynı günde ve hepsine eşit uygulama yapmıyormusun ?

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

A:S Yusuf kardeşim esmer petek sonbaharın gerek yavruda gerek stoklamada vazgeçilmez olduğu ap açık ortada.trakyaya gitmeyen kolonilerim de anlatmak istediğim bu yıl buraların çok kurak gitmesinden dolayı güçlerini düşürmemek için 30 litrenin üzerinde besleme yaptığım oysaki trakyaya giden kolonilere toplam 5 lt bile vermediğim i beyan içindi.trakyadan gelen lerde gerek stokları gerek arı mevcudü deyim yerindeyse mükemmeldi getirdikten sonra kuluç kalıkta 5 çıta çekerek onların yerine esmer temiz petekler koydum keklerini koydum süper yumurta attı lar oysa buradakilere o performası yakalatamadım ne ler yaptım sa birde sarmaşıklardan onlar süper nektar çektiler diğerleri yaya kaldılar onca emeğe rağmen 4-5 çıtadalar diğerleri 7-8 çıtadalar aynı gün elbette eşit uyguladım ama yine de hal böyle.