ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Mart 2015 Salı

ARILIKTA LODOSUN HASARININ GİDERİLMESİ

1 Şubat taki lodosta orta kısım daki arılığım resimde de görüldüğü üzere şaha karktıydı 20 günden fazla sadece kovanların üzerini örterek bekletmek zorunda kaldım işlerin yoğunluğu ve malzeme toparlamak yapmak tan çok enkazı temizlemek daha çok vaktimi aldı ve  ancak bu gün itibari ile biraz olsun düzene girebildim  
o günden sonra  önce sultanbeylinden çıkma kereste aldım 200 kg kadar ihtiyacıma cevap verecek şekilde yıkılan dan daha kullanışlı ve ihtiyacıma cevap verecek şekilde üzerini ve arka kısmını örtmek için 6x12 ebatında brandaya ihtiyaç vardı bir kaç brandacı ya uğrayıp fiyat aldım  çıkma tır brandası almayı düşündüm ama nasipsiz bir şey olmaz derler ya bu düşünceler arasında kendisinden allah cc razı olsun ARIEVİ Ercan BEKTAŞ devreye giriyor askerden komutanı Yasin kardeşimizi arıyor olacağı da var ya 6x 12 brandayı hazırlayıp getiri verdi alemdağa kadar. üzerini ve arka kısımı kapadık
 alel acele dışarda ıslanan ve diğer kısımlarda kovanların üzerine dizdiğim ve koloni kontrolünü engelleyen malzemeleri bu kısıma  aktardım lalettain de olsa brabda arayışlarımız esnasında yine Ercan BEKTAŞ kardeşimiz ile TELLİOĞLU metal ile görüştükdü branda ile ilgili  onlarda cuval branda bulunmakta idi arılığı ortadan bölmeden önceki görüntüsü.
 onlardan da 10x12 branda siparişi vererek 1.5x12 =3 adet  1  adet de 12x2 ve bir adet te 3x12 olmak üzere parçalattırıp hem diktirtim hemde halka takttırdım 1.5 metrelikleri arılıklarım ön kısımlarımda kullanacam 2x12 metrelik ilede arılık ile depoyu bölüp bir birinden ayırdım.arılığın iç kısımının görünümü

 depo kısımının görünümü artık düzenl şekilde yerleştirme işi iç işleri bakanının anca havalar biraz ısınınca allah nasip ederse.
arılığın ön kısımdan görümünü bu kısım mevsime göre ayarlayabileceğim şekilde yaz aylarında dahada yukarı çekebilecem kar yağdığında dahada aşağı  çekebilme olanağına sahibim.etrafta ki dağınıklığı toplamak her halde aylarca  sürebilir dünde Cumali METİN hocamla tır brandacılarına gezinti yaptık güya ona çıkma branda alacaktık bulduk bir yerde  adam 7x 13  çıkma brandaya 250 tl istedi bende 200 dedim anlaşınca al dedi en üst arılık ta da biraz tadilat yapma niyetim var allah nasip ederse.

2 yorum:

Ağvalı Arıcılık (Erdal Talha Başaran) dedi ki...

asım ağbi yeni sundurman hayırlı olsun.Allah böyle zayiat göstermesin..arıların durumu iyidir inşaallah.selam ve dua ile...

Unknown dedi ki...

erdal kardeşim temennilerin için teşekkür ederim amin inşallah göstermez bu durumları 5 tane kadar bu tezgahta kayıbım oldu mmevlam verdiydi alanda mevlam kul buna sabretmesini bilirse ne mutlu ona herşeyin gönlünce olmadı dileği ile selam ve dua ile allaha emanet ol.